کد خبر: ۹۳۶۷۵
۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۵/۳۰

نظر مشاور فرمانده سپاه درباره قیمت گذاری محصولات پتروشیمی

نظر مشاور فرمانده سپاه درباره قیمت گذاری محصولات پتروشیمی

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ارز دولتی در شرایط حاضر پرداخت یارانه از جیب تولیدکننده به وارد کننده است، گفت: محصولات پتروشیمی باید براساس دلار بازار ثانویه قیمت گذاری شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسین دقیقی به پتروتحلیل گفت: ارز 4200 تومانی در شرایط حاضر پرداخت سوبسید از جیب تولید کننده به وارد کننده است. باید آزاد سازی مالی و تجاری هر چه سریع تر انجام شود تا اقتصادی شفاف وبه دور از فساد داشته باشیم.

وی افزود: همچنین باید دولت در بخش اقتصاد دایره خود را کوچکتر کند و جای خود را به بخش خصوصی بدهد، از سوی دیگر دولتی ها نباید از سود دهی بخش خصوصی ناراضی باشند و تحت عنوان رانت از آن نام ببرند. بخش دولتی باید از اقتصاد جدا شود و بازار رقابتی کاملی تشکیل شود تا شرایط اقتصادی بهبود یابد.تا زمانی که نرخ ارز روندی صعودی دارد، شرکت هایی که اقدام به صادرات می کنند به سود دهی خواهند رسید.

دقیقی درباره این موضوع که در ماه های گذشته معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا براساس دلار4200 تومان انجام شده است، گفت: معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا باید براساس نرخ  بازار ثانویه توسط عرضه کنندگان انجام تا بهای آن را به طور کامل توسط خریداران پرداخت شود.فروش محصولات پتروشیمی با ارز 4200 تومان سبب اختلاف قیمتی در بازار آزاد و بورس شده و در نتیجه برخی از سودجویان به این بازار نفوذ می کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ