کد خبر: ۹۴۷۹۶
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۶/۴

مهمترین اقدامات حمایتی دولت از بورس که منجر به رونق شد
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس اعلام کرد:

مهمترین اقدامات حمایتی دولت از بورس که منجر به رونق شد

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس مهمترین اقدامات حمایتی دولت از بورس طی یک سال اخیر که منجر به حضور چشم گیر مردم شد را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خدابخش با اشاره به تصمیمات مثبت دولت برای رونق بازار سرمایه و حمایت از بورس طی یکسال اخیر به سنا گفت: با آغاز به کار دولت دوازدهم بازنگری در برخی قوانین بازار سرمایه در راستای شفافیت و نقدشوندگی بیشتر، سرعت پر شتابی گرفت و توانست در عملکرد مطلوب بازارسرمایه نقش بسزایی داشته باشد.

وی به حمایت های دولت از بازارسرمایه و ترغیب مردم به سرمایه گذاری در بازارهای مولد محور اشاره کرد و افزود: بازار سرمایه مکانی برای کمک به رونق تولید به شمار می رود.در همین زمینه سرمایه گذاری و جذب وجوه از این مسیر، از سیاست های بسیار دقیق اقتصادی دولت در این زمینه محسوب می شود.

این مقام مسئول در تایید حضور چشمگیر سرمایه گذاران در بازار سرمایه گفت: ارزش و حجم معاملات از ابتدای فعالیت دولت رشد قابل ملاحظه ای داشته است. در همین رابطه رشد محسوس میانگین ارزش معاملات در ماه های اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بورس و فرابورس گواهی بر حضور سرمایه گذاران است.

خدابخش با اشاره به ابلاغ مصوبه های موثر دولت در بازار سهام ادامه داد: یکی از اقدامات مثبت وزارت اقتصاد، کاهش نرخ مالیات نقل و انتقال سهام بود که این موضوع می تواند با کاهش هزینه های معاملاتی به نقدشوندگی و افزایش دفعات معاملات کمک شایانی کند. همچنین با پیگیری های تیم اقتصادی دولت و سازمان بورس، کنترل و نظارت بر بازار بدهی و عرضه اوراق با جدیت بیشتری انجام شد.

وی افزود: اواخر 95 عرضه و تقاضاهای نامطلوب در بازار بدهی و در خارج از بازارسرمایه شکل گرفت و باعث شد تعدادی از این اوراق با نرخی به مراتب بالاتر از نرخ اوراق بدهی موجود در بازار سرمایه معامله شود. در این زمینه دولت دوازدهم در اقدامی شایسته و با کمک مکانیزم های بازارسرمایه این موضوع را ساماندهی کرد و در نهایت  نرخ ها با توجه به عرضه و تقاضا در یک بازار نظام مند تعدیل شدند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ