کد خبر: ۹۷۴۳۷
۱۱:۳ - ۱۳۹۷/۶/۲۵

رکورد جدید یورو در بازار ثانویه؛ ۹۸۵۰ تومان / تعادل مجدد عرضه

رکورد جدید یورو در بازار ثانویه؛ ۹۸۵۰ تومان / تعادل مجدد عرضه

بررسی عملکرد بازار ثانویه نشان می دهد، با وجود ثبت رکورد ۹۸۵۰ تومانی برای معادل یورویی نرخ در سامانه نیما، از روز گذشته با افزایش عرضه قیمت به سمت متعادل شدن حرکت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، در حالی یک روز بعد از اظهارات مهم رئیس جمهور در خصوص تخلفات ارزی صادرکنندگان، 234 میلیون یورو ارز در بازار ثانویه  از طرف صادرکنندگان به فروش رسید و رکود جدیدی در حوزه تزریق ارز ثبت شد که رفته رفته میزان عرضه ارز صادراتی به روال قبلی یعنی کانال 65 میلیون یورو در روز بازگشت.

بر این اساس در روز پنجشنبه هفته قبل تنها 10 میلیون یورو ارز صادراتی در نیما تزریق شد که همین موضوع منجر به افزایش 300 تومان قیمت میانگین و ثبت رکود 9850 تومان به ازای هر یورو شد.این در حالی است که بررسی عملکرد سامانه نیما نشان می‌دهد، روز گذشته مجددا تعادل قبلی به بازار بازگشته و با تزریق 53 میلیون یورو، قیمت ارز صادراتی به 9520 تومان بازگشت.

بنابراین گزارش، در 4 ماه نخست اجرای سیاست ارزی، حدود یک میلیارد یورو ارز صادراتی به سامانه نیما تزریق شد اما با اجرای سیاست دوم ارزی و افزایش دو برابری قیمت ها از 15 مرداد تا 15 شهریور حدود 2 میلیارد یورو به این بازار ارز تزریق شده است. کل صادرات غیر نفتی تا اواسط شهریور بیش از 20 میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ