کد خبر: ۹۷۴۴۳
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۶/۲۵

بازتاب رکورد جدید بورس تهران با بازدهی ۶۳ درصدی و حضور در رتبه اول دنیا
در خبرگزاری فرانسه رخ داد:

بازتاب رکورد جدید بورس تهران با بازدهی ۶۳ درصدی و حضور در رتبه اول دنیا

خبرگزاری فرانسه با اعلام دلایل رکوردشکنی های جدید بورس تهران ، اعلام کرد این بورس با بازدهی ۶۳ درصدی در رتبه اول دنیا ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی ثبت رکوردهای جدید شاخص بورس تهران که به دلیل بهبود وضعیت صنایع مهمی چون فلزات ، پتروشیمی و معدنی و ... رونق همه جانبه و تزریق نقدینگی رخ داد، خبرگزاری فرانسه در گزارشی این وضعیت را بازتاب داد و اعلام کرد : با وجود کاهش ارزش ریال نسبت به دلار، دیروز  رکوردی جدید در بورس تهران ثبت شد و شاخص با 1.97 درصد افزایش به 158 هزار و 119 واحد رسید. 

این رویداد در ادامه افزایش قیمت سهام شرکت های بزرگ این بورس به ویژه صنایع پتروشیمی ، پالایشی ، فلزی و... طی سه ماه اخیر و به دلیل حذف سقف رقابت محصولات پتروشیمی در بورس کالا و اقبال به نمادهای این گروه رخ داد تا دماسنج بازار سهام ایران آماده ورود به کانال 160 هزار واحدی شود و طی 6 ماه اخیر به بازدهی 63 درصدی برسد.

بنابراین بورس در رتبه اول بورس های معتبر جهان و بالاتر از بورس های بمبئی و نزدک با بازدهی 16 و 9 درصدی ایستاد.

این درحالی است که شاخص بورس پس از رکورد 89 هزار و 500 واحدی در نیمه دی 92 برای 4 سال وارد رکورد و به رغم رونق‌های ناپایدار،  دست سرمایه‌گذاران بلندمدت را تا حد زیادی خالی گذاشت. اما اواخر پاییز سال گذشته و با افزایش سود شرکت ها، وارد مدار صعودی شد و ته تنها به آسانی از رکورد تاریخی عبور کند بلکه با بازدهی بیش از 70 درصدی، یکی از دوره‌های رونق پرشتاب را در عمر 50 ساله ثبت کرد.

در این میان حساسیت های سرمایه گذاران به اخبار افزایش یافته و این روزها زمان تسویه اعتبار کارگزاری ها است که می تواند بر روند بازار موثر باشد.

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ