کد خبر: ۹۷۵۸۴
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۶/۳۱

۱۲ رئیس فدراسیون ورزشی رفتنی شدند/ زمان حضور کی روش
معاون وزیر ورزش:

۱۲ رئیس فدراسیون ورزشی رفتنی شدند/ زمان حضور کی روش

معاون وزیر ورزش با بیان اینکه قانون منع بکارگیری افراد بازنشسته در فدراسیون‌ها دخالت دولت در ورزش نیست،گفت: در حال حاضر حدود ۱۱تا ۱۲ رئیس فدراسیون هستند که حکم بازنشستگی دارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا داورزنی در مورد ابلاغ قانون بازنشستگی به رادیو تهران گفت: این قانون روز سه‌شنبه از سوی دولت به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و طبق آن، افراد بازنشسته دو ماه فرصت دارند پست را به فرد دیگری تحویل دهند، همه دستگاه‌ها ملزم هستند و چون بخشی از منابع‌ فدراسیون‌ها دولتی است، شامل این قانون می‌شوند. سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهیم تا به برنامه‌های فدراسیون‌های المپیکی لطمه‌ای وارد نشود.

وی ادامه داد: از زمانی که این موضوع مطرح شد، بحث بی‌ثباتی‌ها را در فدراسیون‌ها به وجود آورد. در حال حاضر حدود ۱۱تا ۱۲ رئیس فدراسیون هستند که حکم بازنشستگی دارند و سعی می‌کنیم سریع‌تر برای آنها سرپرست بگذاریم تا از این بی‌ثباتی دربیایند.اکثر دوستان می دانند ادامه کار بعد از مهلت قانونی خلاف است و رئیس فدراسیون دیگر حق امضا و دریافت و پرداخت نخواهد داشت زیرا جرم محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در مورد اینکه اگر رئیس فدراسیونی پیدا شود که بگوید این موضوع را به فیفا اطلاع می‌دهیم چون دخالت دولت است،چه تصمیمی می‌گیرید، گفت: این دخالت دولت نیست و به قوانین داخلی بازمی‌گردد و همه فدراسیون‌ها هم جزو این قوانین هستند. بعد از مهلت قانونی،‌وزارت ورزش به فرد بازنشسته اجازه پرداخت پول ندارد، وقتی یک چیزی قانون می‌شود، بحث فرد نیست.اگر رئیس فدراسیونی نامه‌ای از بنیاد جانبازان مبنی بر جانبازی بالای ۵۰ درصد ارائه کند، طبیعی است که تمکین می‌کنیم، چون مجری قانون هستیم نه قانونگذار، یا در مورد اسارت بالای سه سال و فرزند شهید بودن.

داورزنی در مورد اینکه گفته می‌شود قرارداد کی‌روش به تیم ملی استرس داده، گفت: فدراسیون فوتبال و تاج رئیس آن در این زمینه پاسخ خواهند داد، اما چیزی که مشخص است این است که تمرین اردو به موقع انجام می‌شود و از برنامه‌ها و تصمیمات فدراسیون حمایت می‌کنیم. کی‌روش تا پایان جام ملت‌ها با تیم ملی خواهد بود و جای نگرانی نیست.

وی در مورد عملکرد تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی جهان هم گفت: نگران والیبال نباشید، این رشته مسیر را دنبال می‌کند و جوانان هم شرایط خوبی دارند، بازی شب گذاشته مقابل بلغارستان واقعا سخت بود آن هم در مقابل ۱۰ هزار تماشگر میزبان. بلغارستان در بهترین روز خود بود و چیزی برای از دست دادن نداشت،‌امیدوارم امشب بچه‌ها با کانادا و فردا با آمریکا بازی خوبی را برگزار کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ