کد خبر: ۹۸۷۴۴
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۷/۴

پیش بینی اثر نوسانات ارز بر بازار خودرو
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اعلام کرد:

پیش بینی اثر نوسانات ارز بر بازار خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو اثر نوسانات رو به بالای نرخ ارز را بر بازار خودرو پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا،سعید موتمنی اظهار داشت: تجربه سال‌های گذشته نشان داده هر زمان نوسانات شدید در نرخ ارز داشتیم قیمت‌ها در بازار خودرو نیز به سرعت از این نوسانات تاثیر گرفته و به‌دنبال آن بازار هم از فروشنده و هم از خریدار خالی و اصطلاحا قفل شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط نوسانات رو به بالای نرخ ارز، فروشندگان خودرو به‌دلیل احتمال افزایش قیمت‌ها از فروش خودداری می‌کنند،افزود: در مقابل خریداران نیز نوسانات صعودی نرخ ارز را دائمی و ماندگار نمی‌دانند و منتظر می‌مانند تا التهابات بازار ارز رفع و قیمت‌ها کاهش یابد. چنین وضعی سبب قفل شدن بازار خودرو می‌شود به‌گونه‌ای که نه فروشندگان تمایل به فروش و نه خریداران تمایلی به خرید دارند، اتفاقی که این روزها با نوسانات ارز در بازار خودرو رخ داده است.

این فعال حوزه خودرو ادامه داد: به‌دلیل رشد شدید قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی که قیمت آنها ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد، از اینجا به بعد رشد نرخ ارز در بازار آزاد تاثیر تورمی کمتری بر قیمت این محصولات خواهد داشت، زیرا قیمت‌ها در بازار خودرو در ماه‌های اخیر تا حد ممکن افزایش یافته و دیگر کششی برای افزایش بیشتر قیمت‌ها وجود ندارد.

موتمنی گفت: در شرایط فعلی به‌دلیل نوسانات نرخ ارز، خریداری در بازار خودرو وجود ندارد و دقیقا به‌دلیل همین خالی بودن پیش‌بینی می‌شود حتی در صورت ادامه‌دار بودن روند صعودی نرخ ارز در بازار آزاد نیز شاهد اثر تورمی جدیدی بر بازار خودرو نباشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ