کد خبر: ۹۸۷۵۶
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۷/۴

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: شریعتمداری استعفا نداده

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: شریعتمداری استعفا نداده

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ضمن اشاره به آخرین وضعیت لوایح چهارگانه گفت: شریعتمداری استعفا نداده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسینعلی امیری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره صحت استعفای برخی وزرا گفت: بحث استعفایی مطرح نیست.همه اعضای دولت در ابتدای کار به رییس جمهوری اعلام کردند در هر مرحله و مقطعی که منافع و مصالح اقتضاء می‌کند و لازم دانستند هر تصمیمی که درباره هر کدام از آنها صلاح ببینند، اتخاذ کنند.

وی درباره آخرین وضعیت لوایح چهارگانه از رفع ایرادات شورای نگهبان در مجلس و بازگشت آن خبر داد و افزود:‌ یک مورد از لوایح چهارگانه باقی مانده، زمانی که در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت بنا به درخواست نمایندگان مجلس دوماه به تعویق افتاد. با این حال برای دولت این لوایح بسیار مهم و ضروری هستند.  دغدغه‌های نمایندگان مجلس درباره این لوایح در کمیسیون های مختلف و شورای عالی امنیت ملی مورد بحث و اصول امنیت ملی در هر چهار لایحه در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: روابط و مناسبات مالی ایران با دیگر کشورهای دنیا در این لوایح بسیار تعیین کننده خواهد بود. در هفته جاری رئیس مجلس جلسه‌ای را با مقامات دولتی دیگر و فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس برگزار کرده‌ و پرسش‌هایی که نمایندگان داشتند را پاسخ داد.امیدواریم در شرایطی که در آن قرار داریم و ضرورت هایی که با آن مواجهه هستیم نمایندگان لایحه باقی مانده را نیز تصویب کنند.

امیری درخصوص اینکه آیا دولت با ارجاع لوایح چهارگانه به مجمع تشخیص مصلحت موافق است یا خیر، گفت: اختیارات مجمع در این زمینه مشخص است البته رهبری می تواند نظارت بر سیاست های کلی نظام را به نهادی چون مجمع واگذار کنند، از این حیث مجمع تشخیص می تواند از بعد نظارت به این لوایح توجه داشته و آنها را مورد بررسی قرار دهد.برخی از نمایندگان مجلس یا دیگر صاحب نظران، لوایح چهارگانه را به برجام ربط می دهند در حالی که این لوایح به مسائل ارتباط ایران با بانک های بین المللی مربوط است و حتی برخی از آنها در دولت های قبل به مجلس ارجاع شده است.

وی درباره زمان معرفی وزارتخانه‌هایی که در حال حاضر دارای سرپرست هستند،‌گفت:‌ قطعا در موعد قانونی وزرای مربوط به این وزارتخانه ها توسط روحانی به مجلس معرفی خواهند شد. به هر حال قانون سه ماه فرصت را تعیین کرده اما شریعتمداری استعفا نداده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ