کد خبر: ۹۸۹۱۸
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۷/۱۰

قیمت مطلوب دلار از نگاه نماینده مجلس : ۸ تا ۱۰ هزار تومان

قیمت مطلوب دلار از نگاه نماینده مجلس : ۸ تا ۱۰ هزار تومان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تاثیر منفی عوامل جوی، سیاسی و شناخته نشده بر نرخ ارز گفت: قیمت مطلوب دلار بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عزت الله یوسفیان ملا در خصوص نرخ واقعی دلار به خانه ملت گفت: اینکه مسئولان از کاهش نرخ دلار می گویند از این باب است که هر جور شرایط بازار را ارزیابی کنیم قیمت دلار نرخ کنونی نیست.می گویند نرخ دلار را به صورت فنر فشرده روی رقم 3500 تومان نگه داشته بودند و اکنون این فنر رها شده، حتی رها شدن فنر نیز نرخ کنونی نیست، در هیچ کجای دنیا این گونه اتفاق نمی افتد که ارز خارجی از 3500 تومان به 18 هزار تومان برود، این تغییر محال است.

وی با بیان اینکه بار سیاسی بر نرخ دلار سوار است،افزود: حرف ها و شعارهای سیاسی باعث شده با نرخ نجومی دلار مواجه شویم و زمانی که این حرف ها و شعارها کنار برود، رقم واقعی خود را نشان می دهد.از آنجایی که عوامل عادی بر افزایش نرخ دلار حاکم نیست نمی توان برآورد درستی از نرخ واقعی و مطلوب ارز ارائه کرد چرا که افزایش نرخ دلار به دلیل عدم تسویه بدهی ها نیست، عوامل جوی، سیاسی و شناخته نشده بر نرخ ارز تاثیر منفی داشته است.

این نماینده مجلس درباره اینکه چه زمانی نرخ مطلوب دلار محقق می شود،گفت: کسی نمی تواند بگوید چه زمانی ارز به نرخ مطلوب می رسد، چرا که حرف های سیاسی و شرایط غیر عادی کار رابه اینجا رسانده است.شرایط سیاسی کار را کرد و عوامل داخلی و ستون پنجم دلار و سکه را در داخل به این روز انداخت در حالی که به واقع اتفاق اقتصادی رخ نداده است.

یوسفیان ملا تاکید کرد: تنها از تحریم ها حرف زده شد و هنوز نه ورود یک دلار به داخل مشکل دارد و نه فروش یک بشکه نفت متوقف شده، از این رو شرایط اقتصادی تحت تاثیر فضای سیاسی قرار گرفت.بعد از 13 آبان به ازای هر مشکلی که برای صادرات هر بشکه نفت ایجاد شود شرایط اقتصادی قابل مقایسه است و می تواند بر قیمت دلار تاثیرگذار باشد، اما اگر نفتی هم صادر نشود رقم دلار نرخی نیست که این روزها در بازار گفته می شود.

وی با بیان اینکه با یک حرکت قطعا دلار به نرخ مطلوب می رسد، گفت: زمانی که دلار 3500 تومان بود بسیاری اعتقاد داشتند این نرخ کم است و خواهان رقم های 5 تا 6 هزار تومان بودند، اما عدد مطلوب دلار زیر 8 تا 10 هزار تومان است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ