کد خبر: ۹۸۹۳۷
۱۴:۲ - ۱۳۹۷/۷/۱۰

نشست رسمی اوپک به تاخیر افتاد

نشست رسمی اوپک به تاخیر افتاد

اوپک تاریخ نشست رسمی وزیران این گروه در وین را سه روز عقب انداخت تا بدین ترتیب ۷ دسامبر برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، روسیه و ۹ تولیدکننده غیرعضو اوپک که در پیمان نفتی با این گروه مشارکت کرده‌اند، 7 دسامبر به مذاکرات در وین خواهند پیوست.

وزیران کمیته نظارتی اوپک و غیراوپک که تقریبا نیمی از عرضه جهانی را کنترل می‌کنند، در ۲۳ ژوئن موافقت کردند تولید را به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند و نرخ پایبندی به توافق کاهش تولید را به ۱۰۰ درصد بازگردانند. اعضای این توافق که از ژانویه سال ۲۰۱۶ اجرایی شد، قرار بود تولید را ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند اما به دلیل اختلالات تولید برخی از کشورها به خصوص ونزوئلا، میزان تولید بیش از سطح توافق شده کاهش پیدا کرده بود.

اما با وجود توافق برای افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز، مشخص نشده این افزایش چگونه میان کشورهای مشارکت کننده در توافق تقسیم خواهد شد. وزیران اوپک و غیراوپک در نشست الجزایر اعلام کردند به دقت تقاضای جهانی را ارزیابی می‌کنند تا معلوم شود چه میزان نفت باید تولید شود و بازار دچار اشباع عرضه نشود.

کمیته مشترک وزیران اوپک و غیراوپک به ریاست عربستان سعودی ۱۱ نوامبر در ابوظبی دیدار خواهند کرد تا به ارزیابی شرایط بازار پرداخته و درباره اقدامات بعدی گفت و گو کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ