کد خبر: ۹۸۹۷۶
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۷/۱۱

ترکیه ۴۱۷ نفر را به اتهام انتقال ارز از ایران دستگیر کرد

ترکیه ۴۱۷ نفر را به اتهام انتقال ارز از ایران دستگیر کرد

دادستانی ترکیه از بازداشت ۴۱۷ نفر به اتهام انتقال ۲.۵ میلیارد لیره به حساب‎های خارجی که اغلب آنها به ایرانی‎های مقیم آمریکا تعلق دارد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی ان ان ترک، دادستانی ترکیه دستور بازداشت ۴۱۷ مظنون به پولشویی را صادر کرد. این اقدام در ادامه تحقیق پیرامون انتقال ۲.۵ میلیارد لیره ترکیه (معادل ۴۱۹ میلیون دلار) به حساب‌های بانکی خارجی انجام شد.حجم کلانی از این مبلغ به حساب شهروندان ایرانی مقیم آمریکا انتقال یافته است.

دادستانی، پلیس و دیگر مقامات هنوز اطلاعات کاملی در این خصوص ارائه نکرده اند اما به گفته ریاست دادستانی شهر استانبول، این تحقیقات برای شناسایی آنهایی که امنیت مالی و اقتصادی ترکیه را هدف قرار داده‌اند، انجام می‌شود.

شبکه هابرترک ساعاتی پس از انتشار این خبر، اعلام کرد: این افراد با جمع‌آوری دلار از بازار ارز ایران و بردن آنها به ترکیه، نهایتا این 0.5 میلیارد دلار را به 28 هزار و 88 حساب متعلق به یهودیان ایرانی در ایالات متحده انتقال داده‌اند.

گفته می‌شود روند پولشویی از اول ماه میلادی ژانویه آغاز شده و انتقال پول نیز با مبلغ پایه ۵ هزار لیر یا بیشتر از شعب و دستگاه‌های خودپرداز مختلف انجام می‌شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ