کد خبر: ۹۹۰۴۶
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۷/۱۴

تکذیب تغییر رویه معاملات اعتباری/ توضیح جنبه دومی که بسیاری مطلع نیستند
دبیر کل کانون کارگزاران بورس به بورس پرس اعلام کرد:

تکذیب تغییر رویه معاملات اعتباری/ توضیح جنبه دومی که بسیاری مطلع نیستند

دبیر کل کانون کارگزاران بورس با تکذیب تغییر در معاملات اعتباری شرکت های کارگزاری ، درباره جنبه دوم این رویه که مربوط به خالص بدهی کارگزاران به اتاق پایاپای بوده و بسیاری از سهامداران از آن مطلع نیستند ، توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح اله میرصانعی درباره شایعات مربوط به تغییر رویه معاملات اعتباری و کاهش اعتبار برخی کارگزاران که به رغم تکذیب مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس ، همچنان از سوی برخی مطرح شده ، تاکید کرد: در مورد معاملات اعتباری سرمایه گذاران نزد شرکت های کارگزاری ، دو جنبه مطرح است که اطلاع فعالان می تواند به درک درست و واقعی بینجامد.

وی ادامه داد: جنبه اول مربوط به اعتباری است که شرکت های کارگزاری به مشتریان می دهند که در این مورد یک ماه پیش اصلاحاتی اعمال و ابلاغ شد که اثری در بازار سرمایه نداشته و کارگزاران مانند گذشته،  می توانند با رعایت مفاد دستورالعمل اقدام به اعتباردهی به مشتریان کنند.  

این مقام مسئول افزود: جنبه دوم ، خالص بدهی کارگزاران به اتاق پایاپای است که هیچ ربطی هم به جنبه اول و معاملات اعتباری و اثری در معاملات ندارد بلکه فقط مربوط به خالص بدهی کارگزاران نزد اتاق و بر اساس فرمول سه متغیر حقوق صاحبان سهام شرکت های کارگزاری با ضریب صفر تا 5 و وابسته به میزان ریسک کارگزاری، ضمانیت نامه کارگزاری و سهم الشرکه کارگزاری نزد صندوق تضمین است.

میرصانعی با بیان اینکه بسیاری از سرمایه گذاران اطلاعاتی از حد اعتباری و جنبه دوم اعتبارات ندارند،  ادامه داد: در این بخش ، اخیرا" 30 شرکت کارگزاری با افزایش ضریب حقوق صاحبان سهام و رشد حد اعتباری و 10 کارگزار پر ریسک هم با کاهش مواجه شده اند که در مجموع نشان از بهبود این متغیر در صنعت کارگزاری و افزایش مبالغ دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ