کد خبر: ۹۹۱۰۱
۰:۰ - ۱۳۹۷/۷/۱۶

واکنش به یک شایعه و فعالیت ۱۰۰ درصدی صندوق توسعه به خرید سهام
یک مقام مسئول به بورس پرس اعلام کرد:

واکنش به یک شایعه و فعالیت ۱۰۰ درصدی صندوق توسعه به خرید سهام

یک مقام مسئول در صندوق توسعه گفت: ۱۰۰ درصد فعالیت روزهای اخیر، معطوف به خریدهای سنگین سهام بوده اما برخی افراد درگیر منافع شخصی،مسائل بی ربطی مطرح کرده اند.

یک مقام مسئول در صندوق توسعه بازار سرمایه در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، شائبه نقش این صندوق در برگشت بازار با فروش های دستوری را تکذیب کرد و گفت: رسالت اصلی این نهاد، حمایت همیشگی از سهامداران خرد در شرایط پنیک بازار سرمایه است و این صندوق رسالت خود را از طریق بازار گردانی هدفمند علی الخصوص در دو سال اخیر انجام داده است.

وی ادامه داد: بنابراین 100 درصد فعالیت روزهای اخیر صندوق ، معطوف به خریدهای سنگین بوده و حمایت از منافع سهامدار خرد بوده است.

وی همچنین در خصوص برخی شایعات گفت:برخی از افراد مغرض با پیگیری منافع صرفا شخصی، مسائل نامربوطی نظیر فروش های دستوری و ... را مطرح کرده اند و در فضای مجازی نشر داده اند که پایه و اساس ندارد و تنها منجر به تزریق ترس فراگیر به فعالان و سهامداران می شود که در صورت ادامه باید توسط مراجع رسمی به صورت قانونی برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه روند اصلاحی بازار جزئی از چرخه های حرکت بازار است، ادامه داد: متاسفانه در شرایط این چنینی که بازار از منظر بنیادهای تولید و فروش و سودآوری شرکت ها با مشکلی روبرو نیست، طرح شایعاتی مانند توصیه مسئولان به حقوقی ها برای فروش سهام، صرفا درگیر کردن ذهن فعالان به مسایل حاشیه ای را در پی دارد.

وی به عنوان یک توصیه در شرایط موجود اصلاح سبد سهام توسط فعالان و تمرکز بر سهام با بنیادهای مناسب اقتصادی را مورد توجه قرار دادو ارزش دارایی های این صندوق حمایتی را حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ