کد خبر: ۱۴۲۱۰۹
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴

رشد اقتصادی تعجب‌برانگیز شد / عدم تحقق پیش‌بینی دلار ۴۰ هزار تومانی اساتید
وزیر اقتصاد:

رشد اقتصادی تعجب‌برانگیز شد / عدم تحقق پیش‌بینی دلار ۴۰ هزار تومانی اساتید

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه رشد اقتصادی بدون حتی یک ریال وام بانک مرکزی تعجب‌برانگیز شد، گفت : پیش‌بینی دلار ۴۰ هزار تومانی برخی اساتید محقق نشد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، فرهاد دژپسند در همایش کارشناسان رسمی دادگستری گفت: این روزها سخن‌ های زیادی درخصوص شرایط اقتصادی حال‌ حاضر ایران گفته می‌شود اما با واقعیت متفاوت است. رشد اقتصادی ایران حدود ۵. ۰ درصد مثبت شده و همین موضوع تعجب‌برانگیز است.

وی با اشاره به نارضایتی از دورقمی بودن نرخ بیکاری افزود: از سال ۹۱ تاکنون تنها ۲ سال شاهد رشد مثبت اقتصادی بودیم اما باز هم خرسندیم پیش‌بینی‌ های منفی برخی‌ها درخصوص تورم ۳ رقمی تحقق نیافت. برخی اساتید دانشگاه پیش‌بینی کرده بودند دلار به ۴۰ هزار تومان و رشد اقتصاد به منفی ۱۵ تا ۴۵ درصد می رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت حتی یک ساعت در تسویه اوراق تعلل نکرده، ادامه داد:‌ با توجه به شرایط تحریمی، حتی یک ریال هم از بانک‌مرکزی استقراض نشد اما با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم. هنوز هم نفت با اندکی تغییر اقتصاد را دچار مشکل می‌کند در تجارت خارجی برآورد ۶۰ میلیارد دلار فاینانس شده بود که با سنگ‌اندازی‌های فراوان دشمنان امکان تحقق آن بسیار دشوار است. متاسفانه دشمن از طریق ناظر مستقیمی که در بانک‌های مرکزی کشورهای مورد تجارت ایران قرار داده از پاس شدن درآمدهای فروش کالاها جلوگیری می‌کند. زیر بار سنگین تحریم باز هم با تمام قوا در پی راهکار افزایش درآمد هستیم.

دژپسند از اموال مازاد بانک‌ها به‌عنوان دارایی سمی و گوشواره‌های سنگین نام برد و گفت: در واگذاری اموال با گره‌ قیمت‌گذاری‌ها مواجهیم و تا لحظه آخر در پی چانه‌زنی هستیم. بانک‌ها باید سبک شوند تا تامین مالی راحت‌تر شود هر چند اقتصاد باید به سمت بازار سرمایه حرکت کند. دولت برای انجام واگذاری‌ ها ۲ هدف دارد این اهداف تامین مالی و چابک‌سازی دولت است اما در ارزش‌گذاری‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی با اشاره به ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود ، افزود: جنس ارزش‌گذاری نامشهود متفاوت و شامل نشان تجاری معروف و مهم یک کارخانه است. اگر ارزش‌گذاری‌ واگذاری‌ها اختلال داشته باشد بیت‌المال به هدر می‌رود. لازمه بهبود ارزش‌گذاری این است که باید ورود و خروج در حوزه کارشناسان دادگستری آسان شود.

دژپسند ادامه داد: وقتی مجوز و پروانه دفاتر رسمی ۵. ۳ میلیارد تومانی شکل می‌گیرد و آزمون دادگستری چندسال متوقف می‌شود، قطعا با شرایط سخت روبرو می‌شویم در صورتی که جامعه تحصیل کرده آماده به خدمت است. مواردی مشاهده شده که از کارشناسان غیر در واگذاری‌ها استفاده می‌شد اما شخصا بررسی کرده و جلوی ورود بداخلاقی‌ها در واگذاری‌ها را خواهم گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ