کد خبر: ۱۵۸۹۶۵
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۷/۱۹

توضیح

توضیح "وتجارت" درباره اثر اعمال نرخ تسعیر با روند باز ارزی ۹۷۹ میلیون دلاری

بانک تجارت با اشاره به وضعیت باز ارزی مثبت ۹۷۹ میلیون دلاری از اثر درآمدی اعمال نرخ های جدید تسعیر خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک تجارت با اشاره به وضعیت باز ارزی مثبت ۹۷۹ میلیون دلاری از اثر درآمدی اعمال نرخ های جدید تسعیر خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شد.

براین اساس، رضا دولت آبادی مدیرعامل "وتجارت" اعلام کرد: با توجه به ابلاغ بخشنامه ۱۵ مهر بانک مرکزی با موضوع نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در شبکه بانکی مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی برای گزارشگری میان دوره ای منتهی به پایان شهریور به منظور اعمال در دفاتر بانک و تهیه صورت های مالی مبلغ ۱۲۹۰۰ تومان برای هر یورو و ۱۱ هزار تومان برای هر دلار آمریکا با رعایت سایر شرایط اعلامی در بخشنامه مذکور تعیین شده است. نرخ تسعیر اعمال شده در صورت های مالی پایان سال مالی ۹۸ مبلغ ۱۰۲۰۰ تومان برای هر یورو و ۹ هزار تومان برای هر دلار آمریکا بوده است.

با عنایت به مراتب فوق و با لحاظ وضعیت باز ارزی مثبت این بانک در ۳۱ شهریور که حدود ۹۷۹ میلیون دلار است قطعاً اعمال نرخ های جدید در تسعیر، اثر درآمدی را برای بانک به همراه خواهد داشت لیکن تعیین آثار دقیق بر سود و زیان بانک منوط به محاسبه میزان اندوخته کاهش ارزش مطالبات مشکوک الوصول ارزی بوده که این امر مستلزم تکمیل فرایند تهیه صورت های مالی ۶ ماهه سال جاری است که در اولین فرصت آثار مالی مربوطه در صورت‌های مالی دوره جهت اطلاع سهامداران افشا می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ