کد خبر: ۱۶۲۸۲۰
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۹/۲۹

درخواست دبیرکل سازمان ملل برای برگشت روابط تجاری اعضای برجام با ایران

درخواست دبیرکل سازمان ملل برای برگشت روابط تجاری اعضای برجام با ایران

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر ضرورت حفظ برجام ،خواستار برقراری روابط تجاری اعضا با ایران در چارچوب قطعنامه شورای امنیت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش در دهمین گزارش اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت،اعلام کرد: برجام راهکاری جامع، بلند مدت و مناسب برای حل مساله هسته‌ای ایران و کمک به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‎المللی است.لذا به پایبندی همه طرف ها در حفظ  این برنامه تاکید می کنم.

مواردی که مستقیما با این برنامه ارتباط ندارند ،باید بدون تعصب برای حفظ توافق و دستاوردهای آن مورد رسیدگی قرار گیرند.تمام اعضا را به همکاری و گسترش روابط تجاری با ایران به ویژه در چالش‎های اقتصادی و بهداشتی کنونی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا دعوت می کنم.

خروج یکجانبه آمریکا از برجام،اعمال دوباره تحریم‌ها که طبق برجام لغو یا از آنها چشم ‌پوشی شده بود، مغایر با اهداف تعیین شده در توافق بوده است.سایر اقدامات انجام شده توسط آمریکا برای محدود کردن فعالیت‌های مجاز در چارچوب این برنامه ممکن است مانع توانایی ایران و سایر اعضا در اجرای برخی از مفاد قطعنامه شود.

گزارش ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته ای ایران هم سه‌شنبه هفته جاری در نشست دوره‌ای شورای امنیت که با موضوع اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار می‌شود، قرائت خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ