کد خبر: ۱۶۳۵۴۹
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶

زنجیره ابزارهای مالی کالاهای کشاورزی تکمیل شد/ افزایش نقد شوندگی
مدیرعامل بورس کالا:

زنجیره ابزارهای مالی کالاهای کشاورزی تکمیل شد/ افزایش نقد شوندگی

مدیرعامل بورس کالا با اشاره افتتاح معاملات صندوق های کالایی کشاورزی از تکمیل زنجیره ابزارهای مالی برای معاملات این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حامد سلطانی نژاد در مراسم افتتاح معاملات صندوق‌های کشاورزی و گواهی سپرده خرما در بورس کالا از تکمیل زنجیره ابزارهای مالی برای معاملات این حوزه خبر داد و گفت: این صندوق ها با ۱۰۰ میلیارد تومان منابع آغاز بکار کردند که مورد استقبال واقع شدند. بطوری که کل واحد‌های نخستین صندوق بفروش رفت و صندوق دیگر در حال پذیره نویسی است.

وی افزود: صندوق‌های کالایی کشاورزی بازارگردان دارند و با راه اندازی آنها نقد شوندگی محصولات افزایش می‌یابد. در بورس کالا بازار‌های مختلفی از جمله مشتقه، مالی و فیزیکی وجود دارد که محصولات کشاورزی عرضه می‌شود. وقتی ابزار مالی مانند گواهی سپرده کشاورزی وارد بازار سرمایه می‌شود محصول راحت تر به فروش می‌رود.

این مقام مسئول ادامه داد: پشتوانه گواهی سپرده اوراق بهادار، کالای موجود در انبار است و با استفاده از این ابزار، طرح حمایتی خرید محصولات کشاورزی را انجام دادیم که موجب صرفه جویی در منابع مالی دولت شد.

سلطانی نژاد گفت: از سال ۹۵ تاکنون روند معاملات محصولات کشاورزی در بورس رو به رشد بود. بطور مثال معاملات زعفران در ۹ ماهه سال جاری ۶۲ تن بوده است. ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه انبار محصولات کشاورزی ایجاد شده و تاکنون ۱۰۰ انبار در بورس کالا پذیرفته شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ