کد خبر: ۱۶۴۸۱۲
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰

انجمن فولاد به چند دلیل خواهان تعویق در بررسی طرح دردسرساز شد
در نامه به رئیس مجلس :

انجمن فولاد به چند دلیل خواهان تعویق در بررسی طرح دردسرساز شد

انجمن فولاد با ارسال نامه ای به رئیس مجلس ، خواستار تعویق در زمان بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد به چند دلیل شد که باعث ایجاد دردسر و مشکل شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انجمن فولاد با ارسال نامه ای به محمد باقر قالیباف خواستار به تعویق افتادن زمان بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد شد و اعلام کرد: پس از پیروزی انقلاب، رشد تولید فولاد از کمتر از یک میلیون تن در سال به بیش از 32 میلیون تن رسیده و به عنوان دهمین کشور برتر فولادساز جهان شناخته می شود و ظرفیت صادرات و ارزآوری بیش از 6 میلیارد یورویی و سهم 23 درصدی در بورس دارد. لذا مردم و خصوصاً سهامداران عدالت به عنوان ذینفعان اصلی این شرکت ها انتظار حمایت از این صنعت از سوی مجلس را دارند.

نوسانات و هیجانات مخرب ارزی پیش آمده در سال جاری که بالطبع افزایش مقطعی تقاضا در صنایع پایین دستی و برهم خوردن تعادل در بازار محصولات فولادی را به دنبال داشت، موجب نگرانی نمایندگان مجلس و ارائه طرح " توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست های تنظیم بازار" شد.در حالی که روند میان مدت و بلند مدت قیمت فولاد نشان می دهد قیمت محصولات در داخل کمتر از سطوح جهانی بوده و تدوین مقررات برای این بازار باید به صورت شناور و خارج از فضای التهابی موقت باشد.

درخواست می شود با توجه به اهمیت موضوع و در نظر گرفتن ملاحظات بازار فولاد و بازار سرمایه، توسعه صادرات و ارزآوری، حقوق و منافع سهامداران، تامین مالی طرح ها و توسعه زنجیره فولاد و... ضمن اعطای مهلت به مسئولین جدید برای ایجاد تعادل و آرامش در بازار فولاد به گونه ای که متضمن منافع مصرف کنندگان نهایی باشد، بررسی این طرح در کمیسیون صنایع و صحن علنی مجلس به تعویق افتد تا برنامه ها و راهکارهای مسئولین جدید در تعامل با مجلس به نحو موثر تهیه و نسخه اصلاح شده طرح در اختیار تولید کنندگان فولاد قرار گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ