کد خبر: ۱۶۵۱۴۱
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹

ادامه فعالیت های هسته ای و تکذیب یک شایعه/ دو کلمه مشروط ترامپ برای برجام
روحانی در جلسه هیات دولت اعلام کرد :

ادامه فعالیت های هسته ای و تکذیب یک شایعه/ دو کلمه مشروط ترامپ برای برجام

رئیس جمهور با اعلام اجرای مصوبه مجلس درباره فعالیت های هسته ای ایران از سه شنبه آینده و تکذیب شایعه اخراج بازرسان آژانس گفت: ترامپ با شرط گذاشتن دو کلمه ، خواهان برگشت به برجام بود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه صبح امروز هیات دولت ضمن تشکر از مجلس در تصویب لایحه بودجه گفت: ایران از سال ۷۰ ، بارها اعلام کرده به دنبال از سلاح هسته ای نیست اما برخورداری از فناوری هسته ای ، حقی مسلم است. برجام را به همان شکل مصوبه ۲۳ تیر ۹۴ ، قبول داریم. این توافق به سادگی بدست نیامده و هیچ تغییری در آن را نمی پذیریم و به تعهدات پایبند بوده و هستیم.

وی افزود: نه دیروز ، امروز و نه فردا و چه آمریکا و  اروپا بخواهند یا نخواهند ، نظر ایران همان فتوای مقام معظم رهبری است و از عهدی که بستیم خارج نخواهیم شد. نمی خواهیم فعالیت مخفی هسته ای داشته باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: با این حال از هفته آینده ( ۵ اسفند ) مصوبه مجلس درباره فعالیت هسته‌ای ، اجرا و از پروتکل الحاقی که داوطلبانه قبول کرده بودیم خارج می شویم و اساس بین ایران و آژانس ، اجرای پادمان خواهد بود اما بازرسان آژانس اخراج نمی‌ شوند .

روحانی با اعلام اینکه ترامپ در یک روز هشت بار پیغام ملاقات داد ، گفت : رییس جمهور فرانسه از طرف ترامپ برای بازگشت به برجام پیام آورد مبنی بر اینکه به شرط گذاشتن دو کلمه برنامه موشکی ایران و سیاست‌های منطقه‌ای به برجام بر می گردد ولی همه دنیا  بداند که ایران برجام را به همان شکل ۲۰۱۵ قبول دارد و تغییری در این قرارداد نمی‌دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ