کد خبر: ۱۶۶۶۰۱
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱/۱۷

شورای‌ رقابت عامل التهاب بازار خودرو است / ناتوانی طبقه متوسط در خرید
نماینده مجلس:

شورای‌ رقابت عامل التهاب بازار خودرو است / ناتوانی طبقه متوسط در خرید

نماینده مجلس، اظهارات رئیس شورای‌ رقابت درباره افزایش قیمت خودرو را عامل ایجاد التهاب بازار معرفی کرد و گفت: خانوارهای با درآمد متوسط هم توان خرید خودرو معمولی را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع در واکنش به اظهارات رضا شیوا مبنی بر افزایش قیمت خودرو گفت: باید قیمت خودروهای داخلی به‌ دلیل افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها به‌تدریج کاهش یابد اما عزمی در این حوزه وجود ندارد و خودروسازان به‌جای افزایش تولید و مدیریت هزینه‌ها فقط به فکر افزایش قیمت هستند.

وی افزود: به‌رغم وجود ظرفیت‌های مناسب برای افزایش قابل‌توجه تولید، شرایط کنونی زنجیره خودروسازی نشانی از بهبود مطلوب تولید ندارد. کمیسیون‌ ویژه حمایت از تولید نشستی با مسئولان خودروسازی و شورای‌رقابت برگزار می کند تا دلایل این تصمیم شورا بررسی شود. چرا که قیمت کالاها و محصولات در سال ٩٩ طبق مشاهده وضعیت بازار و اظهارات روحانی، بیش از ظرفیت افزایش یافته است.

این نماینده مجلس ادامه داد: تاسف آور است در شرایط کنونی، خانوارها با درآمد متوسط هم توان خرید خودروی معمولی را ندارند.

زارع گفت:  مصرف‌کننده نباید تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را بپردازد. هر زمان که قیمت خودرو در بازار از ثبات نسبی برخوردار می‌شود، شورای‌رقابت با اعلام خبر افزایش قیمت شرایط نابسامانی در بازار ایجاد می‌کند. لذا بهتر است به‌جای چنین تصمیماتی تولید و عرضه افزایش تا قیمت‌ها کاهش یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» رضوق | ساعت ۱۱:۸ - ۱۴۰۰/۱/۱۷
0
0
پاسخ
شورای رقابت نیست شورای گرانیه.دیگه از این گرانتر . چه خبره
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ