کد خبر: ۱۶۷۲۴۸
۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۲/۴

انتقاد عضو شورای عالی بورس از عدم تحقق وعده تزریق نقدینگی توسعه ملی

انتقاد عضو شورای عالی بورس از عدم تحقق وعده تزریق نقدینگی توسعه ملی

عضو شورای عالی بورس ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی را یکی از مشکلات فعلی بازارسرمایه دانست و از عدم تحقق وعده تزریق نقدینگی توسعه ملی انتقاد کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ماشاالله عظیمی درباره مصوبه سال گذشته دولت مبنی بر تزربق نقدینگی از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه به صدا و سیما گفت : این صندوق به اندازه منابع ، نقدینگی وارد بازار کرده اما کافی نیست و نیازمند منابع بیشتری است که از روش‌های مختلف به بازار تزریق شود.

وی ادامه داد: عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی یکی از مشکلات این روزهای بازارسرمایه بوده و تصمیماتی که برای سازماندهی بازار گرفته می‌شود به دلیل تأخیر در اجرای مصوبات، اثری ندارد. دولت مدعی است از طریق فروش اوراق، نقدینگی جمع می‌کند اما باید بداند بازار سرمایه یک طرفه نیست و به کنش‌های بیرونی و درونی بازار واکنش نشان می‌دهد. پس باید برای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه بازنگری مجدد صورت گیرد.

این عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ تا منفی ۳ درصد باعث افزایش سرعت نقدشوندگی می‌شود، افزود: باید در زمان رشد بازار، آموزش‌های عمومی افزایش یابد. زیرا بورس نیازمند صبر و حوصله است و از نوسانات بازار ارز تأثیر می‌گیرد.

عظیمی ادامه داد: سرمایه‌گذاران هم باید نگاه بلندمدت ولی وقتی بدون هیچ اطلاعاتی به این بازار ورود می‌کنند در زمان اصلاح ، بدون تحلیل به سرعت اقدام به فروش سهام و ایجاد صف‌های فروش می‌کنند که همین موضوع زمینه ایجاد نوسان شدید را فراهم می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ