کد خبر: ۱۶۷۴۸۷
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۲/۸

آخرین آمارها از قیمت چند خودرو پر فروش و پیش بینی ادامه روند کاهشی
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اعلام کرد:

آخرین آمارها از قیمت چند خودرو پر فروش و پیش بینی ادامه روند کاهشی

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اعلام آخرین آمارها از قیمت چند خودرو پر فروش با سیر نزولی ، پیش بینی کرد این روند تا چند ماه آینده ادامه دار باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید موتمنی درباره وضعیت بازار خودرو به ایلنا گفت: در پی کاهش قیمت ارز، بازارهای مختلف از جمله خودرو آرام شده و نسبت به دو هفته گذشته روند نزولی گرفته است.

وی افزود: بازار رسمی تعطیل است و در بازار غیررسمی هم به علت تقویت ارزش ریال و کاهش قیمت دلار، خریداری وجود ندارد. مشتری زمانی برای خرید مراجعه می‌کند که قیمت‌ها ثابت بماند. نوسانات اجازه نمی‌دهد بازار روند طبیعی داشته باشد.

این فعال ادامه داد: پژو ۲۰۶ که دو هفته پیش حدود ۲۰۷ تا ۲۰۸ میلیون تومان بوده به ۱۹۸ تا ۲۰۰ میلیون تومان، سمند از ۱۹۴ به ۱۸۵ تا ۱۸۶ میلیون و پراید از ۱۲۵ به ۱۰۶ تا ۱۰۷ میلیون تومان رسیده است. تیبا هاچ بک هم که تا ۱۴۰ میلیون هم قیمت‌گذاری می‌شد، ۱۳۲ تا ۱۳۳میلیون تومان فروخته می‌شود. 

موتمنی پیش بینی کرد تا چند ماه آینده قیمت ها افزایش پیدا نکنند. کاهش قیمت هم به عرضه بستگی دارد. برای مثال سایپا طی هفته گذشته عرضه خوبی داشت. با افزایش عرضه، اختلاف قیمت کارخانه با بازار کمتر می‌شود و قیمت خودرو عقب‌نشینی می‌کند.

وی افزود: با کاهش نرخ ارز، سرمایه‌گذاری فقط در خرید از کارخانه انجام می‌شود. فاصله قیمت کارخانه و بازار در سال‌های قبل حدود ۵ تا ۱۵ درصد بود اما طی دو سال اخیر در پی عرضه کم و افزایش تقاضای کاذب به ۶۰ تا ۷۰ درصد رسیده است. در مورد بازار خودروهای خارجی هم رکود کامل حاکم شده و تقاضا تقریبا به صفر رسیده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ