کد خبر: ۱۶۷۶۵۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۲/۱۵

نمادهای تحویل روزانه و هفتگی در بازار مشتقه بورس انرژی گشایش می یابد
بنابر اعلام مدیرعامل:

نمادهای تحویل روزانه و هفتگی در بازار مشتقه بورس انرژی گشایش می یابد

مدیرعامل بورس انرژی پیرو اعلام گشایش نمادها با دوره تحویل روزانه و هفتگی در بازار مشتقه ویژه مصرف‌کنندگان نهایی و سایر خریداران مجاز در تابلوی برق درباره جزییات این معاملات توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی نقوی با بیان اینکه در بازار برق بیش از ۵ مگاوات تاکنون تنها امکان معاملات با دوره تحویل ماهانه مقدور بود اما به جهت توسعه مشارکت مصرف کنندگان این حوزه، امکان معامله نمادهای معاملاتی روزانه و هفتگی از ۱۸ اردیبهشت فراهم شد، گفت: این اقدام که با هدف فراهم آوردن شرایط مشارکت حداکثری این دسته از فعالان و به درخواست آنها پیگیری و صورت پذیرفته، امکان جدیدی را برای مصرف کنندگان و خرده فروشی ها ایجاد می کند.

وی افزود: با این اقدام، تنوع دوره های عرضه بیشتر شد اگرچه در گذشته تنها دوره های تحویل ماهانه وجود داشت اما اکنون شرایط برای دوره های تحویل روزانه و هفتگی هم فراهم شده و قطعا امکان معاملات بیشتری برای فعالان حوزه برق ایجاد خواهد شد و فروشندگان نیز راحت تر می توانند به مشتریان در شرایط مختلف پاسخگو باشند.

نقوی یکی از رویدادهای مهم بورس انرژی در سال گذشته را انتشار اوراق سلف موازی استاندارد نفت صادراتی عنوان کرد و ادامه داد: اواخر سال ۹۹ بالغ بر ۱.۵ هزار میلیارد تومان از این اوراق منتشر شد و در حال حاضر معاملات ثانویه آن در بازار انجام می شود. بورس انرژی ظرفیت قابل توجهی در تامین مالی صنعت نفت و برق دارد. توسعه معاملات بازار فیزیکی با جدیت دنبال می شود و خوشبختانه حجم و ارزش معاملات فروردین گواه آن است که رشد قابل توجهی در هر دو بخش اتفاق افتاده و عرضه کنندگان بیشتری تمایل به عرضه فرآورده ها از طریق این بورس دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ