کد خبر: ۱۶۸۲۰۱
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۲/۲۹

نسخه عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و نقش رییس جمهور آینده

نسخه عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و نقش رییس جمهور آینده

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس درباره راهکار بازگشت رشد به معاملات گفت: اگر همه وعده‌ها و پیشنهادات ۱۰ گانه همزمان با یکدیگر در زمان مناسب اجرایی شوند، اعتمادها باز می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن علیزاده با اشاره به بی توجهی روند معاملات بورس به تزریق نقدینگی از سوی بانک مرکزی به صندوق تثبیت بازار سرمایه به ایرنا اعلام کرد: از جمله مواردی که می تواند کمک کننده بهبود وضعیت بورس باشد تلاش برای بازگشت اعتماد به بازار است و در کنار آن باید بطور حتم سهام شرکت هایی که عرضه اولیه می شوند از نظام قیمت گذاری دستوری خارج شوند.

خروج محصولاتی مانند فولاد، سیمان و خودرو از نظام قیمت گذاری دستوری، محرکی مثبت برای بازار سرمایه خواهد بود و اعتماد برای سرمایه گذاری را باز می گرداند. در وضعیت فعلی هیچ خطر جدی بازار سهام را تهدید نمی کند بلکه تشنه اعتماد است و تزریق نقدینگی نمی تواند چندان در بازگشت رشد به معاملات بورس اثرگذار باشد. تا زمانی که اعتماد برای سرمایه گذاری وجود نداشته نباشد نمی توان شاهد ورود سرمایه به این بازار بود.

اگر بصورت یکجا ۲۰۰ میلیون دلاری که وعده آن از سوی مسئولان داده شده، وارد بازار شود باز هم نمی توان با اعتماد از دست رفته به سمت رشد و سبزپوشی شاخص بورس بازگشت. اگر همه وعده ها و پیشنهادات ده گانه یکجا و همزمان با یکدیگر در زمان مناسب اجرایی شوند، اعتمادها باز می گردد و می توان دوباره روزهای خوبی را در این بازار شاهد بود.

همچنان برای بخشی از وعده ها هیچ تصمیمی اتخاذ نشده و زمان اجرای آن در هاله ای از ابهام قرار دارد در حالی که اجرای آن باید بصورت یکجا باشد تا بتواند اثرگذار باشد.

رییس جمهور آینده اگر با برنامه دقیق برای بازار سرمایه منتخب شود بطور حتم سرمایه های مردم به دلیل کاهش ریسک انتخابات به این بازار باز می گردد.
موضوع برگزاری انتخابات تاثیر چندانی نخواهد داشت اما فرد انتخاب شده می تواند کل مسیر این بازار را تغییر دهد. اکنون برخی از نامزدها صحبت هایی را در حد شعار اعلام می کنند در حالی که برخی دیگر برنامه های خوبی برای این بازار ارائه داده اند بنابراین باید تا زمان مشخص شدن فرد منتخب منتظر ماند و نتیجه آن را مشاهده کرد.

بازار سهام در بلندمدت می تواند بازدهی بهتری را نسبت به سایر بازارها در اختیار سهامداران قرار دهد اما برخی سرمایه گذاری بلندمدت را به مدت یک یا دو هفته می دانند در حالی که به دلیل عجله برای کسب بازدهی نمی توانند دید بلندمدتی داشته باشند. بازار سهام در صورت سرمایه گذاری بلندمدت می تواند بازدهی بسیار بیشتری نسبت به سایر بازارها داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ