کد خبر: ۱۷۵۸۸۹
۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۷/۱۷

دو برنامه برای نیروگاه اتمی بوشهر و وعده فعال‌ شدن دیپلماسی اقتصادی
رئیس جمهور اعلام کرد:

دو برنامه برای نیروگاه اتمی بوشهر و وعده فعال‌ شدن دیپلماسی اقتصادی

رئیس جمهور با اعلام دو برنامه برای نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: فعال‌ شدن دیپلماسی اقتصادی و همکاری با همسایگان و افزایش سهم ایران در تجارت منطقه‌ای در اولویت دولت است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان ، علماء، ایثارگران و نمایندگان اقشار مختلف استان بوشهر با اشاره به بازدید نیروگاه اتمی بوشهر ، گفت: تامین هزار مگاوات برق از این نیروگاه اصلاً مطلوب نیست و حتما باید در گام نخست ظرفیت تولید برق به 2 هزار مگاوات افزایش یابد. مقدمات این برنامه فراهم شده و بزودی فرایند سه برابر‌ کردن برق نیروگاه آغاز می‌شود. در گام بعدی هم باید ظرفیت تولید 10 هزار مگاوات برق از صنعت هسته‌ای محقق شود .

وی با تاکید بر پرداخت سهم استان بوشهر از ذخایری مانند نفت، گاز و پتروشیمی، ادامه داد: رویکرد بودجه  سال آینده ، پرداخت سهم استان محروم اما برخوردار از ذخایر و منابع معدنی است تا در مسیر توسعه استان استفاده شود .

رئیسی درباره فعال‌ شدن دیپلماسی اقتصادی هم توضیح داد: دولت این موضوع را با جدیت در دستور کار دارد و همکاری با همسایگان و افزایش سهم ایران در تجارت منطقه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است. می‌توان حجم فعلی تبادلات اقتصادی را به راحتی دو برابر افزایش داد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ