کد خبر: ۱۷۵۹۳۹
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۱۸

هشدار به تعطیلی شرکت های بورسی استان اصفهان در صورت آلایندگی
مدیرکل حفاظت محیط زیست اعلام کرد:

هشدار به تعطیلی شرکت های بورسی استان اصفهان در صورت آلایندگی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: مأموران با حکم دادستانی مجازند در شرایط خاص آلودگی هوا طی سه ماه پیش‌رو اقدام به پُلمب و تعطیلی مراکز آلاینده کنند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایرج حشمتی با اعلام افزایش 45 درصدی تعداد روزهای ناسالم نیمه اول سال جاری و نسبت به مدت مشابه سال قبل به ایرنا گفت : این رویداد ناشی از کاهش محسوس نزولات جوی و رطوبت سطحی خاک ناشی از فعال شدن کانون‌های استانی و فرااستانی تولید گرد و غبار، است .

وی افزود: همچنین پیش بینی می شود به دلیل کاهش فعالیت سامانه‌های جوی در پاییز، شرایط دشوارتری از لحاظ تشدید و انباشت آلاینده‌های هوا باشد. بنابراین اداره کل حفاظت محیط زیست ضمن برنامه‌ریزی مهار بخشی از آلایندهای ناشی منابع ثابت با تشکیل کارگروه ویژه‌ای متشکل، پیگیر جدی مدیریت سوخت و کاهش آلودگی هوا در واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی استان است .

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه براین با صدور دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان،کارشناسان این اداره‌کل‌ مجازند در شرایط خاص آلودگی هوا طی سه ماه پیش‌رو و در صورت مشاهده‌، تشخیص و احراز انتشار آلودگی هوا از هر واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی در سطح استان با همراهی مأموران فرماندهی انتظامی در کوتاه‌ترین زمان اقدام به تعطیلی و جلوگیری از ادامه فعالیت بخش آلاینده کنند.

حشمتی تاکید کرد: در دستور دادستانی اصفهان تصریح شده در مواردی که مأموران محیط زیست نیاز به حضور ماموران نیروهای انتظامی نمی‌بینند ، بطور علی‌الراس می‌توانند اقدام به پُلمب و تعطیلی محل کرده و وسایل مورد نیاز و فاسد شدنی را هم از آنجا خارج سازند. در این دستور، مجوز ورود به اماکن آلاینده در تمام طول ساعات شبانه‌روز با رعایت موازین شرعی، قانونی و رفع موانع و حتی استفاده از قفل ساز در محل برای انجام اقدامات قانونی به کارشناسان محیط زیست برای مدت سه ماه تفویض شده است.

براساس این گزارش، از جمله شرکت های بزرگ و مهم حاضر دربورس و فرابورس می توان به فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان ، ذوب آهن، فولاد امیرکبیر کاشان ، گلتاش ، پتروشیمی اصفهان ، سیمان سپاهان ، پگاه اصفهان ، نفت سپاهان ، توکا رنگ سپاهان ، فولاد افزا سپاهان ، قند اصفهان ، ذوب روی اصفهان ، کاشی اصفهان و... اشاره کرد که مرکز فعالیت آنها استان اصفهان است. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ