کد خبر: ۱۷۶۰۱۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۰

درخواست بازنگری در پرونده شرکت های فولادی و افزایش تولید و عرضه شمش
دبیر انجمن فولاد خطاب به معاون وزیر اعلام کرد:

درخواست بازنگری در پرونده شرکت های فولادی و افزایش تولید و عرضه شمش

دبیر انجمن فولاد با اشاره به تشکیل پرونده های تعزیراتی برای شرکت های زیادی و اختلان روند تولید ، خواستار بازنگری و افزایش تولید و عرضه شمش و محصولات از معاون وزیر صنعت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن فولاد با ارسال نامه‌ای به اسد اله کشاورز معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت اعلام کرد: به موجب گزارشات سازمان حمایت برای تعداد زیادی از شرکت های تولیدکننده فولاد، پرونده‌های تعزیراتی تشکیل شده که به رغم پیگیری های به عمل آمده مبنی بر صدور دستور منع پیگرد، بخش عمده ای از آنها همچنان در جریان است که فهرست این شرکت‌ها و تصاویر مکاتبات آنان به پیوست آمده است.

تعداد بیش از حد بخشنامه ها، شیوه نامه ها و دستورالعمل ها در بازار فولاد طی چند سال گذشته که گاهاً با یکدیگر متناقض هم بوده‌اند، موجب سردرگمی شرکت های تولیدی شده است. علاوه بر این تعیین غیر کارشناسی، سنگین و بیش از نیاز داخلی کف عرضه ها در بورس کالا ( گواه آن عدم معامله بیش از ۴۵ درصد شمش و ۶۷ درصد مقاطع طویل عرضه شده است) که بارها مورد اعتراض این انجمن هم قرار گرفته، موجب شده تا برخی شرکت های خوشنام فولادی که تاکنون سابقه جرایم تعزیراتی هم نداشته اند، اکنون درگیر چنین پرونده هایی شوند که موجب مختل شدن روند تولید در کارخانه های تولیدکننده فولاد شده و ممکن است به تعطیلی، کاهش تولید و صادرات و ارزآوری فولاد داخل بینجامد.

با توجه به موارد فوق و نامه دوم شهریور این انجمن، تقاضا می‌شود با رویکرد پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، ترتیبی اتخاذ شود پرونده شرکت‌های مذکور مورد بازنگری قرار گرفته و ضمن مساعدت در حل مسائل احتمالی، زمینه افزایش تولید و عرضه شمش و محصولات فولادی در راستای تنظیم بازار داخلی فراهم شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ