کد خبر: ۱۷۶۱۹۲
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۷/۲۴

سیف و عراقچی به ۱۰ و ۸ سال حبس محکوم شدند/ اولین بار در بعد از انقلاب
سخنگوی قوه قضاییه:

سیف و عراقچی به ۱۰ و ۸ سال حبس محکوم شدند/ اولین بار در بعد از انقلاب

سخنگوی قوه قضاییه از اتهام رئیس و معاون ارزی اسبق بانک مرکزی به برهم زدن آرامش بازار ارز و فروش غیرقانونی و با محکومیت ۱۰ و ۸ ساله حبس خبر داد که برای اولین بار در دوران بعد از انقلاب رخ می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ذبیح اله خداییان در خصوص محکومیت ولی اله سیف و متهم ردیف اول پرونده اخلال ارزی سال ۹۶ که  برای اولین بار در دوران بعد از انقلاب رخ داده به صدا و سیما گفت: متهم ردیف اول، ولی‌الله سیف رئیس وقت بانک مرکزی متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی و زمینه سازی برای خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان ۱۵۹.۸ میلیون دلار و ۲۰.۵ میلیون یورو و اهمال و سوء مدیریت در دوران مسئولیت به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی افزود: متهم ردیف دوم، احمد عراقچی معاون وقت ارزی بانک مرکزی نیز با همین اتهامات به‌ تحمل هشت سال حبس تعزیری محکوم شده است. متهم ردیف سوم، سالار آقاخانی متهم به خرید و فروش غیر قانونی ارز و پرداخت رشوه به میثم خدایی کارمند نهاد ریاست جمهوری وقت و رسول سجاد مدیر وقت بین‌الملل معاونت ارزی بانک مرکزی به‌ تحمل ۱۳ سال حبس محکوم شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: میثم خدایی از دیگر متهمین این پرونده نیز به اتهام دریافت رشوه و مشارکت در خرید و فروش غیر قانونی ارز به‌تحمل پنج سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل قیمت وجه ماخوذه و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد. رسول سجاد مدیر وقت بین‌الملل معاونت ارزی بانک مرکزی یکی دیگر از متهمین این پرونده به اتهام مشارکت در خرید و فروش غیر قانونی ارز و اخذ رشوه به تحملِ هفت سال و هفت ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل قیمت اقلام دریافتی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

خداییان تصریح کرد: این پرونده در مجموع ۱۰ متهم داشت که در میان آن‌ها برخی دیگر از مدیران بانک مرکزی نیز وجود دارند و به حبس محکوم شده اند. ضمن آنکه برخی از این متهمین، پرونده‌های دیگری هم دارند که در حال رسیدگی در مراجع قضائی است. احکام صادر شده برای این محکومین قطعی و لازم الاجرا است.

براساس این گزارش در جریان پرونده اخلال‌گران ارزی سال ۹۶، علاوه بر ولی‌الله سیف برای سالار آقاخانی (کارگزار)، احمد عراقچی (معاون ارزی وقت بانک مرکزی)، احسان معافی (مدیر حراست وقت بانک مرکزی)، رسول سجاد (مدیر بین‌الملل وقت معاونت ارزی بانک مرکزی)، میثم خدایی و میلاد گودرزی (کارمند)، منصور دانش‌پور (صراف)، فرشاد حیدری (معاون نظارتی وقت بانک مرکزی) و علی آروند پرونده تشکیل شده بود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ