کد خبر: ۱۷۶۲۳۹
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۶

درخواست حذف الزام عرضه محصولات لوله و پروفیل فولادی در بورس کالا

درخواست حذف الزام عرضه محصولات لوله و پروفیل فولادی در بورس کالا

دبیر اتحادیه لوله و پروفیل فولادی ، خواستار حذف الزام عرضه محصولات در بورس کالا به دلیل رقابتی نبودن و گستردگی مصرف‌ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آنوش رحام در نامه‌ای به سیف‌الله امیری مدیر کل صنایع معدنی وزارت صنعت اعلام کرد : لوله و پروفیل با توجه به ماهیت، نوع خریداران ، رقابتی نبودن و گستردگی طیف مصرف‌ کنندگان ، قابلیت عرضه در بورس کالا را ندارند و کمیته عرضه هم این موضوع را تایید کرده است. لذا در خواست می شود بر اساس مستندات و با توجه به دو سال جلسات کارشناسی ، الزام عرضه این محصولات در بورس کالا منتفی شود.

با توجه به عرضه ورق فولادی در بورس کالا و ضرورت تسویه به موقع LC و تعهدات مالی تولیدکنندگان لوله و پروفیل ، عرضه این محصولات در بورس عملاً موجب به هم‌ریختگی و اختلال در قراردادهای جاری و آتی تولیدکنندگان با مشتریان می‌ شود. باتوجه به اینکه کلیه مقادیر تولید، عرضه و فروش به منظور ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت ثبت می‌ شود ، اطلاعات کامل سهمیه ورق، میزان تولید و فروش برای رصد و پایش در اختیار وزارتخانه متبوع است.

تصمیمات خلق‌الساعه به منظور ساماندهی بازار ، بدون توجه به بررسی‌های کارشناسی و سوابق موجود، تبعات منفی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ