کد خبر: ۱۷۷۷۹۸
۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۸/۱۰

رضایت عشقی از سودآوری شرکت ها و وعده حمایت جدی دولت از بورس

رضایت عشقی از سودآوری شرکت ها و وعده حمایت جدی دولت از بورس

رییس سازمان بورس با رضایت از سودآوری شرکتها، ادعای عدم فروش اوراق دولتی در۴۰ روز، وعده جلوگیری از قیمت گذاری دستوری و اعلام دو برنامه اصلی گفت: عزم دولت برای حمایت از بازار جدی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی با اشاره به سودآوری مناسب شرکت ها در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل در برنامه سلام صبح به خیر شبکه سه گفت:  P/E شرکت ها پایین آمده و قیمت سهام جذاب است . مردم حق دارند نگران باشند. عزم دولت برای حمایت از بازار جدی است . جای هیچ نگرانی نیست و چند ابهام در بازار وجود دارد و باید برطرف شود.

وی افزود: رشد و نزول شدید برای بازارها سم است و نباید رشد و ریزش شارپی وجود داشته باشد. کسری بودجه و انتشار اوراق یکی از بحث ها بود. کشش بازار در فروش اوراق در نظر گرفته می شود. در 40 روز گذشته دولت در بازار اوراق نفروخته و ابهاماتی در مورد برخی صنایع مطرح است . تلاش می شود جلوی قیمت گذاری دستوری و رانت گرفته شود. نمی توان مردم را دعوت کرد و بعد دست در جیب شرکت ها کرد. قطعا دخالت ها حداقلی است .

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل تغییرات مدیریتی، وقفه یک ماهه در اطلاع‌رسانی سازمان بورس ایجاد شد و از این پس بصورت منظم اطلاع‌رسانی خواهد شد تا مردم به کانال رسمی انتشار اطلاعات دسترسی داشته باشند.

دو برنامه اصلی و در دستور کار سازمان بورس

عشقی با بیان اینکه بازار سرمایه همیشه نوسان دارد به رادیو گفت: متاسفانه به دلیل اتفاقاتی که از نیمه سال گذشته افتاده، ریزش عجیبی در این بازار رخ داده و همین موضوع موجب شده تا ترس عجیبی میان سهامداران و سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در اقدام اول شفافیت اطلاعات و صورت های مالی شرکت ها در دستور کار است تا بدین ترتیب سرمایه‌گذاران اطلاعات دقیقی از وضعیت شرکت‌ها داشته باشند. همچنین با حضور قوی صندوق‌ها، بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای خرید سهام از رفتار هیجانی جلوگیری کرده تا تعادل به بورس بازگردد.

رئیس سازمان بورس عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون 25 هزار میلیارد تومان صندوق‌های بازارگردانی و سرمایه‌گذاری و صندوق‌های توسعه بازار از بورس خریداری کردند. قیمت سهام شرکت‌ها در سطوح جذابی است و تلاش می شود ابهامات بازار رفع شود. برنامه اصلی در هیات مدیره جدید سازمان بورس بازگشت ثبات است تا این بازار به تعادل بازگردد و اعتمادسازی صورت گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ