کد خبر: ۱۷۸۰۸۲
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۸/۱۷

شروط قطعه‌سازان برای جهش تولید و آخرین رقم مطالبات معوق از خودروسازان
دبیر انجمن اعلام کرد:

شروط قطعه‌سازان برای جهش تولید و آخرین رقم مطالبات معوق از خودروسازان

دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان شروط افزایش تولید و ارتقای کیفیت خودرو ، آخرین رقم مطالبات معوق از خودروسازان را بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس آرش محبی‌نژاد با اشاره به اینکه افزایش تولید و ارتقای کیفیت خودرو مطلقا نمی‌تواند به صورت دستوری انجام شود به ایرنا گفت: در شرایط فعلی دو پیش شرط اساسی برای افزایش تولید در کوتاه‌ مدت مطرح است. در بلند مدت هم برخی الزامات وجود دارد که در صورت تحقق می‌توان به اجرایی شدن افزایش تولید خودرو خوش‌بین بود.

وی افزود: مطالبات زنجیره تامین داخلی از خودروسازان به بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان رسیده که بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق ، تعیین تکلیف نشده و قطعه‌سازان و سایر ارکان زنجیره تامین با این حجم مطالبات، تولید روزانه را به زحمت انجام می‌دهند. 

این مقام صنفی ادامه داد: در گام نخست، باید کل مطالبات معوق به صفر برسد و بدهی ۴ ماهه به ۳ ماه کاهش پیدا کند تا سرمایه در گردش مورد نیاز برای افزایش تولید فراهم شود. در گام دوم هم باید اصلاحات لازم در شیوه قیمت‌گذاری خودرو انجام شود . با اجرای این شرط ، توازن درآمد و هزینه‌ها ایجاد می‌شود و حجم نقدینگی جاری خودروسازان کاهش نمی یابد.

محبی‌نژاد گفت: بعد از اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو و ایجاد توازن بین درآمدها و هزینه‌های خودروسازان، نباید اجازه داد مطالبات قطعه‌سازان معوق شود.

وی افزود: در بلند مدت هم باید خودروسازی به عنوان بنگاه اقتصادی و صنعتی دیده شود و نگاه‌های امنیتی و سیاسی را به حسابرسی و بازرسی اقتصادی بدل کرد تا تصدی گری دولت برداشته شود. به طوری که دولت صرفا سیاست‌گذار کلی باشد و مدیران توسط سهامداران تعیین شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ