کد خبر: ۱۷۸۱۲۷
۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۸/۱۸

علت گرانی ۵۹ درصدی رب گوجه مشخص شد / تولید ۲.۵ برابری مصرف
توسط دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی :

علت گرانی ۵۹ درصدی رب گوجه مشخص شد / تولید ۲.۵ برابری مصرف

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه کمبودی در تولید رب گوجه نیست، علت گرانی اخیر و ۵۹ درصدی این محصول را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قاسمعلی حسنی علت افزایش قیمت رب گوجه فرنگی را صادرات اعلام کرد و گفت: هر قوطی ۸۰۰ گرمی رب گوجه فرنگی در فروردین و تیر ۲۲ و ۲۵ هزار تومان و در شهریور و اول آبان ۳۰  و ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شد .

وی افزود: صیفی کاران افزایش قیمت کود، بذر، حقوق کارگر و حتی هزینه‌های حمل و نقل را علت افزایش ۵۹ درصدی عنوان کردند. ضمن اینکه صنایع بسته بندی، مثل قیمت قوطی، پلاستیک، کارتن و کرایه حمل و نقل نیز با افزایش قیمت مواجه بود.

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه هیچ کمبودی در تولید رب گوجه فرنگی نیست، ادامه داد: همچنین افزایش قیمت رب ناشی از کمبود نیست بلکه تولید در زمینه رب گوجه فرنگی دو و نیم برابر مصرف است.

حسنی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از رب تولیدی به دلیل ارزآوری به روسیه و دیگر کشور‌های متقاضی صادر می‌شود گفت: رب‌های صادراتی از غلظت بالایی برخوردارند که به صورت بشکه‌های ۲۲۰ کیلویی در کشور‌های مقصد به رب‌های مدنظر تبدیل می‌شود.

وی ظرفیت تولید بخش کشاورزی را برای جمعیتی معادل ۵۰۰میلیون نفر دانست و افزود: در صورت توجه مسئولان به بخش کشاورزی، می‌توان در سال‌های آینده به یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در خاور میانه تبدیل شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ