کد خبر: ۱۷۸۲۴۲
۹:۲ - ۱۴۰۰/۸/۲۲

قیمت نفت سنگین ایران ۱۱ درصد بیشتر شد و از ۸۲ دلار عبور کرد
در مهر :

قیمت نفت سنگین ایران ۱۱ درصد بیشتر شد و از ۸۲ دلار عبور کرد

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک ، قیمت نفت سنگین ایران در مهر سال جاری نسبت به شهریور ۱۱ درصد بیشتر شد و به بیش از ۸۲ دلار در هر بشکه رسید .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک ، قیمت نفت سنگین ایران در اکتبر (مهر) به بیش از ۸۲ دلار در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۷۴ دلار در سپتامبر (شهریور) ۸ دلار معادل ۱۰.۹ درصد افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۸ دلار در مقایسه با ۳۹ دلار در مدت مشابه سال قبل بود. ارزش سبد نفتی اوپک طی ماه گذشته میلادی ، ۸ دلار معادل ۱۱.۱ درصد در مقایسه با شهریور افزایش یافت و به ۸۲ دلار در هر بشکه رسید که تحت تاثیر بهبود بیشتر عوامل بنیادین بازار و قیمت‌های پایه بالاتر برای دومین ماه متوالی افزایش داشت.

میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون، ۶۸ دلار در هر بشکه بود که بیش از ۲۷ دلار معادل ۶۸.۴ درصد در مقایسه با ۴۰ دلار و ۵۷ سنت در مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ عضو ماه گذشته به ۲۷ بیش از میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۲۲ میلیون بشکه در روز در مقایسه با شهریورافزایش داشت. تولید نفت عمدتا در عربستان، ونزوئلا، امارات و کویت افزایش پیدا کرد اما در نیجریه، گابن و گینه استوایی کاهش داشت.

تولید نفت ایران ۱۰ هزار بشکه در روز در مهر ماه نسبت به  شهریور افزایش یافت و از ۲.۴ میلیون بشکه در روز به ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ