کد خبر: ۱۷۸۴۳۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۲۶

عرضه صکوک ۲ هزار میلیاردتومانی هلدینگ چند رشته ایی با سود ۱۸ درصدی
از امروز آغاز می‌شود:

عرضه صکوک ۲ هزار میلیاردتومانی هلدینگ چند رشته ایی با سود ۱۸ درصدی

سازمان بورس مجوز عرضه صکوک ۲ هزار میلیارد تومانی هلدینگ چند رشته ایی حاضر در بورس و بدون ضامن و با تکیه بر رتبه اعتباری و سود ۱۸ درصدی را صادر کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بیک زاده مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اعلام کرد: سرمایه گذاری غدیر قصد دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خرا از طریق فروش و اجاره به شرط تملیک بخشی از سهام تحت تملک در شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان، بدون استفاده از رکن ضامن و بر اساس گزارش رتبه اعتباری تهیه شده توسط شرکت رتبه بندی اعتباری پایا تأمین کند.

رتبه اعتباری این اوراق، A+ با درجه سرمایه گذاری است که توسط شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا با در نظر گرفتن ساختار مالی سرمایه گذاری غدیر، جریانات نقدی مربوط به اوراق (شامل اصل و فرع) در طی عمر آن و بررسی وضعیت دارایی مبنای انتشار اوراق تخصیص یافته است. براساس واژه نامه تعاریف شرکت رتبه بندی اعتباری پایا در این طبقه از رتبه اعتباری، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بالا است.

این اوراق در قالب عقد اجاره به شرط تملیک به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان، ۴ ساله با نرخ ۱۸ درصد و با پرداخت اجاره بها بصورت ۶ ماهه از طریق کارگزاری آرمون بورس به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات تأمین سرمایه دماوند (سهامی عام) به عنوان متعهد پذیره نویس توسط شرکت واسط مالی مرداد یکم (با مسئولیت محدود) در بورس تهران منتشر خواهد شد.

نشان‌دار بودن نماد معاملاتی اوراق و تکمیل بیانیه ریسک خریداران، پایش رتبه اعتباری به شکل مستمر تا سررسید اوراق و الزام به تایید وثایق براساس قرارداد در صورت تنزل رتبه اعتباری به زیر BBB از شرایط انتشار این اوراق محسوب می‌شود. علاوه بر این حداقل سفارش خرید این اوراق، ۵۰ هزار ورقه بوده و ارزش اسمی هر ورقه ۱۰۰ هزار تومان است و عرضه نیز به روش ثبت سفارش صورت می‌گیرد.

بنابراین گزارش، سازمان بورس مجوز عرضه صکوک اجاره سرمایه گذاری غدیر به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان بدون ضامن و با تکیه بر رتبه اعتباری از طریق بورس تهران را صادر کرد که از امروز چهارشنبه تا یکشنبه ۳۰ آبان در نماد "صغدیر۴۰۸" پذیره نویسی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ