کد خبر: ۱۷۸۶۰۴
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۸/۳۰

چهار شرط راه‌اندازی خط تولید قرص فایزر ایرانی اعلام شد
توسط وزارت بهداشت :

چهار شرط راه‌اندازی خط تولید قرص فایزر ایرانی اعلام شد

وزارت بهداشت با اعلام چهار شرط راه‌اندازی خط تولید قرص فایزر ایرانی از تایید اثر بخشی این دارو توسط آمریکا و اروپا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک مقام مسئول در وزارت بهداشت درباره راه‌اندازی خط تولید قرص فایزر ایرانی به همشهری گفت: تأیید سازمان غذا و دارو، عدم اختلال در نظام دارویی ، جمع‌بندی حقوق مالکیت فکری و ثبت در فهرست دارویی ، چهار شرط لازم برای راه‌اندازی خط تولید دارو بوده و عبور از این مراحل زمان بر است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران عضو WTO (سازمان تجارت جهانی) نیست ، امکان تولید این دارو را مانند سایر داروها دارد. نیازی به آزمایش بالینی نیست . چرا که برخی رگولاتورهای دارویی در دنیا از FDA آمریکا و EMA اروپا مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایران هستند و به محض در اختیار قرار گرفتن این دارو ، می‌توان آنها را در پروتکل درمانی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، مسعود صادقی یکی از متخصصان شرکت دارویی فایزر در بلژیک ، درباره مراحل آزمایش‌ و تولید این دارو گفت: این قرص مراحل دو و سه آزمایش را طی کرده و درخواست مجوز مصرف اضطراری از آمریکا را داده است. همچنین شرکت فایزر به نیوزیلند، انگلیس ، استرالیا، کره‌ جنوبی و ... هم درخواست مصرف داده و قرار است این مجوزها به‌زودی صادر شود.

وی افزود: در گروه اول دریافت‌کننده پاکسلوید بر خلاف گروه دوم که دارونما دریافت کردند ، طی سه روز اول مصرف دارو هیچ بیماری بستری نشد . همچنین پس از ۲۸روز ،گروه دوم ۱۰مرگ و ۲۷بستری داشتند اما در گروه اول تنها سه بستری ثبت شد.

این کارشناش دارویی ادامه داد: اثربخشی پاکسلوید ثابت شده و یکی از مزیت‌های آن نسبت به رمدسیویر به‌ عنوان داروی بیمارستانی این است که می توان آن را در خانه مصرف کرد. البته بهترین زمان مصرف، قبل از شدت بیماری و پس از بروز علائم و تفاوت آن با داروی شرکت مرک (مولنوپیراویر) ۴۰ تا ۴۵درصد کارایی بیشتر و ۸۹درصد کاهش بستری و مرگ است. ضمن اینکه برای زنان باردار و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بی‌خطرتر است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ