کد خبر: ۱۷۸۸۵۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۷

یادی از مواضع بورسی نماینده مجلسی که وزیر اقتصاد شد و نسخه درمان داد !

یادی از مواضع بورسی نماینده مجلسی که وزیر اقتصاد شد و نسخه درمان داد !

وزیر اقتصاد سال گذشته در کسوت نماینده مجلس، نسخه درمان تبدیل سقوط آزاد به فرود آرام شاخص پیچید اما طی چهار ماه اخیر نتوانسته کاری برای ثبات بازار سرمایه انجام دهد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی سال گذشته در کسوت نماینده مجلس در توییتر اعلام کرده بود: در روزهای سبز و قرمز، سوء مدیریت بورس مشهود است. نارضایتی مردم را به وزیر اقتصاد ( فرهاد دژپسند ) منتقل کردم. گزارش نظارتی کمیسیون را نیز اواسط شهریور به صحن علنی می فرستیم . به وی گفتم برای تبدیل سقوط آزاد به فرود آرام باید صندوق تثبیت فعلی تقویت شود. نقد اساسی باشد برای بعد .

براساس این گزارش، وی در حالی از مرداد سال جاری به عنوان وزیر اقتصاد و رئیس شورای عالی بورس در کابینه دولت قرار گرفته که فعالان حقیقی و حقوقی تاکنون نه تنها شاهد بهبود اوضاع بورس نشده اند بلکه به دلایل دورن و برون سازمانی متعدد مخصوصا" غائله قیمت گذاری دستوری محصولات و کسری بودجه و انتشار و عرضه اوراق دولتی در بورس ، نظاره گر افزایش بی اعتمادی و آب شدن باقی مانده سرمایه ها و در نتیجه خروج از بازار و ورود به دیگر بازار رقیب بورس مانند رمزارزها و دلار و سکه و .... شده اند .

در این میان خاندوزی به عنوان رئیس شورای عالی بورس، علاوه بر بی دقتی در انتخاب یکی از اعضا هیات مدیره بانک آینده ( علی سعیدی ) به عنوان عضو جدید شورا و برگزاری تنها دو جلسه با اعضا جدید شورا آن هم با محوریت معرفی رئیس و هیات مدیره جدید سازمان بورس و بررسی راهبرد 10 گانه بازار سرمایه ، نسخه عملی برای بهبود اوضاع بورس نداده است .

این در حالی است که در جلسه 18 آبان مجلس با محوریت بورس و اقتصاد، 12 نماینده  درباره بازار سرمایه و دلایل سقوط شاخص و... اظهارات تند و تیزی از خاندوزی کردند و ادبیاتی چون دروغ گویی در اعلام فروش اوراق بدهی ، اداره عشقی اقتصاد و بورس و ... موجب شد تا روزی تاریخی برای بازار سرمایه ثبت شود .

یک روز بعد هم صدیف بدری یکی دیگر از نمایندگان  با تذکر کتبی به احسان خاندوزی اعلام کرد: بازار سرمایه به عنوان ویترین اقتصاد، آشفته است و از بی‌ برنامگی رنج می‌برد و همه روزه گلایه‌ها و نارضایتی‌های شهروندان در این مورد وجود دارد. بیش از 15 ماه است که بورس بلاتکلیف به حال خود رها شده و روندی نزولی را طی می‌کند و این بلاتکلیفی به منزله نشان دادن چراغ سبز به خروج پول حقیقی از بازار سرمایه، بدتر شدن اوضاع و آب شدن سرمایه‌های خرد سهامداران است.

به رغم وعده‌های دولت و انتظارات برای احیای بورس و صیانت از سرمایه‌های مردم، اقدام موثری در این راستا صورت نمی‌گیرد. دولت باید با تشریح برنامه‌ها و تبیین سیاست‌ها در قبال بازار سرمایه به سکوت پایان دهد و مشخص شود جایگاه بورس در برنامه‌های اقتصادی دولت چیست؟

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ