کد خبر: ۱۷۸۸۷۲
۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۹/۷

پیش بینی افزایش تولید نفت ایران به ۴ میلیون بشکه تا پایان سال
مدیرعامل شرکت ملی نفت خبر داد :

پیش بینی افزایش تولید نفت ایران به ۴ میلیون بشکه تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ملی نفت ضمن پیش بینی افزایش ظرفیت تولید روزانه نفت به ۴ میلیون بشکه و تا پایان سال از رشد ۱.۵ برابری صادرات نفت خبر داد.⁩

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خجسته مهر با ابراز امیدواری نسبت به افزایش ظرفیت تولید نفت به ۴ میلیون بشکه در روز تا پایان سال گفت: صادرات نفت⁩ به ۱.۵ برابر بیشتر از زمان قبل از تحریم خواهد رسید. شرکت ملی نفت ۴۰۰ میدان نفتی و گازی دارد و می توان ۳۴۰ میلیارد بشکه از منابع فعلی را با روش های اولیه و معمولی و بدون نیاز به فناوری های جدید وارد چرخه تولید کرد.

وی افزود: باید تا ۱۰ سال آینده ظرفیت تولید گاز و نفت با سرمایه‌گذاری ۱۰ و ۷۰میلیارد دلاری به ۱.۵ میلیارد متر مکعب و ۵ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

این معاون ادامه داد: توان صادراتی به یک راه ختم نمی شود. موقعیت جعرافیای سیاسی ایران سهل الوصول ترین راه را برای تجارت نفت و گاز در اختیار قرار داده است.

خجسته مهر گفت: بسته های مختلف سرمایه گذاری تعریف شده و سهم قابل توجهی برای سرمایه گذاری خارجی اختصاص یافته و مذاکرات متعددی با شرکت های خارجی انجام شده است.

وی افزود: صادرات نفت و میعانات گازی به نسبت گذشته و قبل از دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده و از همه ظرفیت ها استفاده خواهد شد تا صادرات به حداکثر برسد . زیرا پایداری صادرات نفت سیاست دولت است و باید به دنبال بازارهای جدید و ایمن برای ادامه صادرات بود.

خجسته مهر در خصوص افزایش طرفیت تولید گاز هم گفت: مطالعات پایه در قطب جدید توسعه گاز در منطقه عسلویه با توسعه میدان گازی پارس شمالی با مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت و دستور وزیر شروع شده و با توسعه این میدان‌ که تولید آن معادل ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز است،ایران  وارد مرحله جدیدی از اقتصاد گاز خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ