کد خبر: ۱۸۰۲۸۹
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

لزوم طراحی ابزارهای مالی مشترک بین بازار پول ، سرمایه و بیمه
رئیس سازمان بورس اعلام کرد:

لزوم طراحی ابزارهای مالی مشترک بین بازار پول ، سرمایه و بیمه

رئیس سازمان بورس از لزوم طراحی ابزارهای مالی مشترک بین بازار پول ، سرمایه و بیمه و پیگیری توجه به سرمایه‌ گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰۰ نهاد مالی در بازار سرمایه به سنا گفت: بیش از ۷۵۰ شرکت بورسی و فرابورسی فعال در این بازار حضور دارند. با احتساب سهامداران سهام عدالت و ورود افراد جدید ، ۶۰ میلیون ذی‌نفع مستقیم در بازار سرمایه وجود دارد.

وی افزود: با توجه به وسعت بازار از نظر کمی توسعه بازار نیازمند وجود افراد حرفه‌ای است که تعداد آنها هنوز قابل قبول نیست. در شرایط کنونی گسترش نهادهای مالی جدید در بخش مدیریت دارایی ، خدمات ، مشاوره و معامله گری ضرورت دارد که مستلزم تامین و تقویت نیروهای حرفه ای است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به شمار گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای در سال جاری در مجموع هزار نفر گواهینامه حرفه‌ای دریافت کرده‌اند که با توجه به حجم و ابعاد بازار این رقم، بسیار ناچیز است. البته باید مراقب بود سهامداران در دام مراکز آموزشی غیر مجاز و آموزش غیر اصولی در فضای مجازی که در سال ۹۸ و ۹۹ ضربه بزرگی به بازار زده ، گرفتار نشوند.

عشقی گفت: سازمان بورس از دوره‌های حرفه‌ای DBA بازار سرمایه که با اصول و کیفیت خاص برگزار می‌شود، حمایت می‌کند تا از این طریق به ارتقای بازار کمک شود. البته گزارش‌هایی درباره برخی نهادها که دوره‌های MBA و DBA غیر اصولی و با کیفیت پایین برگزار می‌کنند نیز دریافت شده که حتما با آنها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: ابزارهای مالی مشترک بین بازار پول ، سرمایه و بیمه لازم است و باید بحث سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه هم با توجه بیشتری پیگیری شود. صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری هنوز برای عامه مردم شفاف و روشن نیست که باید با تبیین این نهادهای مالی ، مردم را به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم تشویق کرد.

عشقی با اشاره به بالا بودن توان تخصصی در نهادهای مالی گفت: در مواردی این توان حتی از سازمان بورس هم بیشتر است. پیش از این بحث طراحی ابزار در سازمان انجام می‌ شد اما با آشنایی نیروهای حرفه‌ای نهادهای مالی، ابزارسازی این مهم در نهادها نیز انجام می‌شود که باعث خرسندی است. البته یکی دیگر از رسالت‌های فارغ‌التحصیلان دوره‌های DBA ابزارسازی و تنوع‌ بخشی به ابزارهای بازار سرمایه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ