کد خبر: ۱۸۰۳۲۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

پیش‌نویس قانون بازار با قانون اساسی در تعارض است + ۲۰ ایراد و پیشنهادات
معاون دادگستری تهران:

پیش‌نویس قانون بازار با قانون اساسی در تعارض است + ۲۰ ایراد و پیشنهادات

معاون حقوقی دادگستری تهران با اشاره تعارض پیش‌نویس قانون بازار سرمایه با قانون اساسی و گسترش جرم‌ انگاری، پیشنهاداتی اعلام کرد تا به رفع آسیب های طرح و ارتقاء آن بینجامد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نعمت‌ اله بهروزی معاون حقوقی دادگستری استان تهران در نامه‌ای خطاب به پیمان نوری معاون اقتصادی دادستان کل اعلام کرد: آسیب شناسی و پیشنهادات این مرجع در خصوص پیش نویس طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار که در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است، ارسال می شود تا از طریق مواد قانونی، هم افزایی لازم در رفع آسیب های طرح و ارتقاء آن به عمل آید.

مراتب اعلامی صرفا ناظر به امر حقوقی پیش‌نویس بوده که به نظر می‌رسد در دو بعد جرم انگاری و تشدید مجازات، سیاست گسترش کیفیت در پیش نویس در تعارض با سند تحول قضایی است.

مع الوصف آنچه مهم تر به نظر می رسد این طرح باید نواقص ساختاری و زیربنایی سازمان، شرکت های بورسی و بازار سرمایه را مرتفع و سیستم نظارتی را بدون گسترش سیاست کیفری طراحی که این پیش‌نویس فاقد این خصیصه است و مستمراً ضمانت اجرا را در دستگاه قضایی جستجو کرده است. مراتب جهت لزوم پیگیری کارشناسی همه جانبه ارسال می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۷:۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
0
پاسخ
بجای بحث روی مباحثی مثل دامنه نوسان و معاملات فروش ساعت کار بازار ، دارن روی چه چیزا کار میکنن ، عملا دنبال قاتل بروسلی میگردن
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ