کد خبر: ۱۸۰۳۵۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶

کنسولگری چین در جنوب ایران به زودی راه اندازی می شود
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین:

کنسولگری چین در جنوب ایران به زودی راه اندازی می شود

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین از راه اندازی کنسولگری چین در جنوب ایران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجیدرضا حریری با اشاره به راه اندازی قریب الوقوع کنسولگری چین در جنوب ایران به ایلنا گفت: بخش عمده ای از اتباع چینی مقیم ایران در نواحی جنوب شرقی در صنایعی مانند خودروسازی کرمان مشغول فعالیت بوده و حجم بسیاری ازسرمایه‌گذاری‌های چین هم در سیرجان، رفسنجان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان مانند چابهار است که احتمال دارد در آینده افزایش یابد. بنابراین دولت چین احساس کرده برای ارائه خدمات‌ به اتباع باید دفتر نمایندگی تاسیس کند تا برای امور کنسولی مجبور نباشند تا تهران بیایند.

وی افزود: با توجه به اینکه قرار است طبق سند ۲۵ ساله، همکاری‌های ایران و چین گسترش پیدا کند و از آنجا که سرمایه‌گذاری در نواحی جنوب و جنوب شرقی در حوزه‌های نفت ، پتروشیمی و صنعتی برای کشورهای خارجی جذاب‌تر است، بسیاری از چینی‌ها در همان نواحی سواحل مکران، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر مستقر هستند. لذا دولت چین برای ایجاد کنسولگری در مرکز استان هرمزگان به ایران درخواستی ارائه داده که مورد موافقت قرار گرفته و ربطی به روابط تجاری ندارد.

محمدحسین ملائک هم در مورد تاسیس کنسولگری چین در بندرعباس گفت: بر اساس کنوانسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک ، کشورها حق دارند دفاتر معادلی در سایر کشورها داشته باشند. تعداد کنسولگری‌های ایران در چین به سه عدد می‌رسد. بنابراین چین طبق کنوانسیون حق دارد با توجه به حضور ۵ تا ۶ هزار چینی ، سه کنسولگری از ایران دریافت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ