کد خبر: ۱۸۰۳۹۷
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

اثر منفی سیاست‌های ضد تورمی فدرال‌ رزرو آمریکا بر بازارهای طلا و رمزارزها

اثر منفی سیاست‌های ضد تورمی فدرال‌ رزرو آمریکا بر بازارهای طلا و رمزارزها

در پی سیاست‌های ضد تورمی اخیر فدرال‌ رزرو ، بازارهای جهانی از جمله طلا و رمزارزها دچار نوسانات شدیدی شده و تا مرز ۱۸۰۰ و ۴۰ هزار دلار کاهش یافتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ ، سیاست‌های ضد تورمی اخیر فدرال‌ رزرو ، بازارهای جهانی را دچار نوسانات شدیدی کرد و طلا دوباره به مرز  ۱۸۰۰ دلار باز گشت و بیت‌کوین تا ۴۰ هزار دلار کاهش یافت که نشان می‌دهد معامله‌گران به‌ شدت نسبت به آینده بازار بدبین بوده و این موضوع می‌تواند به خروج بیشتر سرمایه از بازار بینجامد.

بر اساس این گزارش، همزمان با کاهش قیمت بیت‌کوین و اتریوم ، رمزارزهای مربوط به طرح های لایه اول یا بلاک‌چین‌های اصلی مانند ONE، FTM و NEAR افزایش یافتند.

طبق اعلام شرکت هنگ‌کنگی Babel که در حوزه ابزار بدهی بیت‌ کوینی فعال است این ارز مچازی مغلوب رالی بابانوئلی بازار سهام آمریکا شده به طوری که  با اجرایی شدت ممنوعیت معامله رمزارزها در چین ، خدمت رسانی سامانه‌های معاملاتی به معامله‌گران رمزارزها متوقف و ورود پول به بازار کندتر شد که یکی از علل کاهش حجم معاملات و ریزش قیمت بیت‌کوین بود.

فدرال رزرو قصد دارد سیاست افزایش نرخ بهره را آغاز کند و ترازنامه را کاهش دهد. از آنجا که اوراق بدهی آمریکا رقیب دیرین و کم‌ریسک‌‌تر طلا به‌ شمار می‌روند، بازار طلا با شوک عرضه مواجه شد . در صورتی که انتظار بازدهی اوراق خزانه نسبت به طلا بیشتر شود، بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند از اوراق بدهی که ریسک کمتری نسبت به طلا دارد برای پوشش ریسک‌ها استفاده کنند.

بازار رمزارزها هم با فشار فروش مواجه شد و طی ۲۴ ساعت ۵. ۸ درصد از ارزش را از دست داد و به ۱۷. ۲ تریلیون دلار رسید. در عرض چند ساعت در این بازار حدود ۲۰۰ میلیون دلار پوزیشن خرید (لانگ) لیکویید شد.

بازار سهام هم با افزایش فشار فروش مواجه شد و سهام شرکت‌های فناوری محور  به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. این موضوع باعث شد شاخص نزدک با ۳ درصد افت ارزش، بیشترین ریزش را از ماه فوریه (بهمن) سال گذشته میلادی تجربه کند.

با افزایش نرخ بهره ممکن است قیمت بیت‌کوین و طلا با کاهش بیشتری مواجه شوند.  طبق پیش بینی یکی از تحلیلگران بلومبرگ در صورت افزایش نرخ بهره، قیمت ۳۰ هزار دلار برای بیت‌کوین و ۲۰۰۰ دلار برای اتریوم دور از انتظار نیست اما باید منتظر بود و دید که حجم معاملات و ورود پول به بازار چگونه رقم خواهد خورد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ