کد خبر: ۱۸۱۱۸۷
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۸

آمریکا مذاکره مستقیم با ایران را بهترین روش حل اختلافات برجامی می داند
سخنگوی وزارت خارجه :

آمریکا مذاکره مستقیم با ایران را بهترین روش حل اختلافات برجامی می داند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ، مذاکره مستقیم با تهران را بهترین روش برای حل اختلافات برجامی و باز گرداندن محدودیت های دائمی برنامه هسته ای ایران اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ند پرایس با اشاره به اینکه تعامل و دیپلماسی مستقیم موثرترین راهکار برای حل و فصل اختلافات برجامی است ، اعلام کرد: آمریکا به دو دلیل در مذاکرات غیر مستقیم حضور دارد. بازگشت متقابل به برجام همچنان بهترین روش برای بازگرداندن محدودیت های دائمی و قابل تایید و راستی آزمایی بر برنامه هسته ای ایران است.

وی افزود:  پنجره فرصت همچنان باز بوده اما درحال بسته شدن است و فرصت کمتر و کمتر می شود. پیشرفت هایی بدست آمده اما ابرای حصول نتیجه باید سریع تر از پیشرفت ها در برنامه هسته ای تهران باشد.

پرایس ادامه داد: ایران هنوز با گفت و گوهای مستقیم موافقت نکرده اما واشنگتن همچنان برای این اقدام آمادگی دارد.چرا که تعامل مستقیم می تواند به تسریع پیشرفت رایزنی ها کمک کند.

بر اساس این گزارش ، طبق اظهارات برت مک گرک هماهنگ کننده امور خاورمیانه کاخ سفید ، ایران و آمریکا در آستانه توافق احتمالی برای بازگشت به برجام قرار دارند اما واشنگتن برای شکست مذاکران بدون دستیابی به توافقی سازنده آمادگی دارد.

به گفته حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران ، تاریخ، تجربه و رفتارشناسی آمریکا نشان داده به سیاستمداران و حاکمان آمریکا نمی توان اعتماد کرد. لذا
ملاک هرگونه قضاوتی، مشاهده رفتار عملی آمریکا خواهد بود. در موضوع لغو تحریم ها نیز باید منافع کامل ایران محقق شود. واشنگتن دائما درخواست مذاکره مستقیم را مطرح می‌کند اما تهران هنوز در جمع‌بندی‌ها به این نقطه نرسیده‌ است.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها در حالی جریان دارد که راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌ از سوی آمریکا ، دو موضوع مهم در روند گفت و گوها است و حصول توافقی مطلوب به تصمیمات خاص سیاسی واشنگتن درباره مسائل باقی‌مانده و رفع تحریم‌ها، بستگی دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ