کد خبر: ۱۸۹۵۰۱
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۳/۳

آغاز داخلی‌سازی ۲۱ محصول مهم صنعت بورسی و رسیدن به ظرفیت اسمی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح کرد:

آغاز داخلی‌سازی ۲۱ محصول مهم صنعت بورسی و رسیدن به ظرفیت اسمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به رسالت رساندن تولید واقعی پتروشیمی ها به ظرفیت اسمی از آغاز داخلی‌سازی ۲۱ محصول مهم و راهبردی این صنعت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی شاه میرزایی در سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به شهرهای مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل با اشاره به بهره‌برداری از پتروشیمی مسجد سلیمان گفت: این شرکت درحالی فعالیت را آغاز کرد که با شرایط کرونایی، امکان حضور متخصصان خارجی وجود نداشت. این پتروشیمی امروز افزون بر تولید محصول برای بازار داخلی، وارد عرصه صادرات نیز شده است.

وی افزود: تامین خوراک پتروشیمی ها اهمیت بسزایی دارد. در این زمینه، مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز باید همکاری‌های بیشتری داشته باشند تا پتروشیمی ها از جمله پتروشیمی مسجد سلیمان بتوانند به ظرفیت اسمی تولید برسند. یکی از دلایل کاهش تقاضای فرآورده‌های نفتی در افق ۱۰ سال آینده مسائل محیط زیستی است. تقاضا برای محصولات پتروشیمی، سالانه ۵ درصد رشد دارد که نشان می‌دهد باید بر روی پترو پالایشی ها سرمایه‌ گذاری ویژه‌ای داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت، وزارت نفت، مجلس و کمیسیون انرژی تلاش دارند پترو پالایشی ها را توسعه دهند و در این زمینه مجوزهای زیادی نیز صادر شده است. برنامه‌ریزی برای داخلی‌سازی ۲۱ محصول مهم و راهبردی صنعت پتروشیمی آغاز شده و در این مسیر مدیریت برنامه‌ریزی و تولید، شرکت باید از همه ظرفیت‌های موجود صنعت برای اجرایی شدن این برنامه استفاده کند.

شاه میرزایی با بیان اینکه مدیریت کنترل تولید، طرح‌ها، سرمایه‌گذاری و نیز دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی باید همه توان را برای تحقق زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی بکار گیرند، عنوان کرد: صنعت پتروشیمی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته و با تولیدی شدن طرح‌های جدید، ظرفیت تولید این صنعت رشد خیره‌کننده‌ای را رقم خواهد زد. روند پایدار تولید باید استمرار یابد و نقش مدیریت کنترل تولید برای تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی هلدینگ‌ها و پتروشیمی ها برای تامین خوراک، تولید مستمر و نیز برنامه‌های تعمیرات اساسی دارای اهمیت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ