کد خبر: ۱۸۹۵۵۹
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۵

تفاوت۱۱۰هزارمیلیاردی قیمت کارخانه و بازار
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تفاوت۱۱۰هزارمیلیاردی قیمت کارخانه و بازار"خودرو،خساپا"/مزایای عرضه در بورس

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به مابه‌تفاوت ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی قیمت کارخانه ای محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار آزاد گفت: تداوم عرضه در بورس کالا منجر به کاهش اختلاف نرخ و تعادل بازار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فردین آقابزرگی درخصوص مزایای عرضه خودرو در بورس کالا به ایسنا گفت: تاکنون مشابه عرضه خودرو در بورس کالا با توجه به شرایط رقابتی که در بازار این صنعت وجود دارد در بازار سرمایه سایر کشورها رخ نداده است.

وی افزود: اغلب اطلاعات قیمتی که دفاتر فروش خودرو در سامانه کدال منتشر می‌کنند بطور قابل توجهی با قیمت خودرو در بازار آزاد تفاوت دارد. با عرضه خودرو در بورس کالا اختلاف قیمتی در صنعت خودرو که یکی از موارد قیمت‌گذاری دستوری به حساب می‌آید، کاهش خواهد یافت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: مابه‌ تفاوت قیمت فروش سایپا و ایران خودرو در سال ۱۴۰۰ طبق میزان تولیدات، نرخ ثبتی در دفاتر و معاملات در بازار آزاد بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بود که با نرخ انتشار اوراق از سوی دولت در سال گذشته بطور تقریبی برابر است. بنابراین کشف قیمت با عرضه خودرو در بورس کالا به نوعی که رفع موانع در حوزه سفته‌بازی و دلالی در بازار آزاد محصولات در دستور کار باشد می‌تواند اثر بسزایی در این صنعت بگذارد.

آقابزرگی تصریح کرد: دو وزارتخانه صنعت و اقتصاد و سایر مسئولان مربوط باید به نوعی عمل کنند تا با عرضه خودرو در بورس کالا موضوع سفته بازی کاهش یابد. التهاب بازار خودرو تنها با عرضه مداوم محصولات تولیدی در بورس کالا به آرامش خواهد رسید و در غیر این صورت اثر چندانی بر بازار خودرو نخواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ