کد خبر: ۱۹۰۱۹۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۲۶

اجاره‌ بها در عرض سه سال ۳۰۰ درصد بیشتر شد / سه راهکار اجباری تهرانی ها
عضو اتحادیه مشاوران املاک:

اجاره‌ بها در عرض سه سال ۳۰۰ درصد بیشتر شد / سه راهکار اجباری تهرانی ها

عضو اتحادیه مشاوران املاک با اعلام افزایش۳۰۰ درصدی اجاره‌ بها طی ۳ سال، گفت: برخی مستاجران برای تامین اجاره‌بها سه شغله و برخی هم دارایی‌ها را می فروشند و بسیاری هم مجبور به کوچ هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالله اوتادی از افزایش 300 درصدی نرخ اجاره‌بها در سه سال گذشته خبر داد و به ایلنا گفت: در چند ماه اخیر اجاره‌ بها به طور وحشتناکی افزایش یافت که بخش عمده‌ای مربوط به همین چندماه اخیر است.

وی ادامه داد: مالکان برای تعیین اجاره‌بهای مسکن، نرخ تورم را در نظر می‌گیرند و مستاجران هم برای تامین رهن و اجاره، ماشین و دارایی‌ها را به فروش می‌رسانند. بسیاری از مستاجران هم برای تامین اجاره‌بها، سه‌ شغله شدند.

اوتادی افزود: با ادامه این روند، بسیاری از مستاجران تهرانی به مناطق حاشیه شهر کوچ کردند و بیشترین تقاضا برای اجاره به بومهن، رودهن، اسلامشهر و کرج مربوط است و تقاضا برای اجاره در مناطق شمالی شهر تهران به صورت عینی و ملموسی کاهش یافت.

براساس این گزارش، طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، میزان مجاز افزایش نرخ اجاره مسکن در تهران و شهرهای بزرگ تا ۲۵ درصد است و افزایش بیش‌ از مقدار تعیین‌شده تخلف محسوب می‌شود اما مداخلات دستوری دولت نه‌‌تنها در کاهش نرخ اجاره مسکن تاثیری نداشته بلکه باعث ایجاد تنش نیز شد.

وزارت راه تابستان ۱۴۰۰  اعلام کرد ۶۰ درصد درآمد خانواده‌های تهرانی و دیگر شهرهای بزرگ برای اجاره مسکن هزینه می‌شود اما طبق بررسی قیمت‌ فایل‌ های اجاره و مقایسه با درآمد خانوارها نشان داد با روی کار آمدن دولت جدید، مردم تهران چاره‌ای جز اختصاص ۱۰۰ درصد درآمد به اجاره‌خانه یا ترک پایتخت را ندارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ