کد خبر: ۱۹۰۲۱۵
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۳/۲۷

درخواست مهم اصناف : دریافت مالیات از تراکنش های کارتخوان حذف شود

درخواست مهم اصناف : دریافت مالیات از تراکنش های کارتخوان حذف شود

رئیس اتاق اصناف ایران از نمایندگان مجلس تقاضا کرد برای حذف مالیات از اصناف بدون در نظر گرفتن تراکنش کارتخوان‌ها کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید ممبینی در جلسه معاون هماهنگی وزارت صنعت با جمعی از اصناف خوزستان گفت: تضاد در دستورات ابلاغی از سوی مدیران در بالا دست مشکلات زیادی را ایجاد کرد. در خصوص حذف تراکنش کارتخوان ها در دریافت مالیات نامه‌نگاری شده و نیاز است که این مشکل برای اصناف حل شود.

وی افزود: سازمان مالیات از اصناف تعطیل در دوران کرونا تعطیل هم‌مالیات دریافت کرد و باید روند دریافت مالیات از اصناف بازنگری شود. پزشکان و آزمایشگاه ها از طریق کارتخوان پول دریافت نمی کنند و از مالیات فرار می‌کنند. باید به اندازه بخش صنعتی به اصناف هم اهمیت داده شود. در همه جای دنیا تورم را مالیات پنهان دانسته و در این شرایط دریافت مالیات را قطع می‌کنند.

محمد کمال سودمند رئیس اتحادیه بنکداران اهواز هم گفت: اگر یک واحد صنفی بتواند حتی یک اشتغال ایجاد کند آمار بالایی از اشتغال‌زایی را شامل می‌شود. با این وجود کمکی به اصناف در رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال نمی‌شود.

وی ادامه داد: قانون کار، هماهنگ با وضعیت فعلی اصناف نیست و مربوط به ۳۰ سال قبل و با تورم کمتر یوده و این روند باعث توقف افزایش اشتغال‌زایی است. برای ماندگاری و جذب نیرو، می‌توان به کارفرما در پرداخت بیمه کارگر کمک شود . برخورد جزیره‌ای دستگاه‌های‌ مختلف با اصناف عامل سردرگمی صاحبان واحدهای صنفی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ