کد خبر: ۱۹۲۲۴۶
۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۴/۲۶

امضا توافقنامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا توسط پوتین تکذیب شد / تمدید بود
توسط سازمان توسعه تجارت:

امضا توافقنامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا توسط پوتین تکذیب شد / تمدید بود

سازمان توسعه تجارت، امضا توافقنامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا توسط رئیس جمهور روسیه را تکذیب کرد و در این باره توضیح داد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمودرضا کریمی دستیار رسانه ای رئیس سازمان توسعه تجارت ، امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین را تکذیب و اعلام کرد: آنچه به امضای رسیده تمدید اجرای موافقت نامه تجارت ترجیحی با اوراسیا است که از 5 آبان 98 برای 3 سال اجرایی شده است.

وی افزود: این موافقت نامه آبان سال جاری منقضی خواهد شد و مذاکرات انعقاد تفاهمنامه تجارت آزاد با اوراسیا هنوز ادامه دارد. بنابراین سران کشورهای عضو این اتحادیه ، اقدام به تمدید موافقت نامه تجارت ترجیحی کردند. مذاکرات ایران و اتحادیه هم برای موافقت نامه تجارت آزاد هنوز به اتمام نرسیده و انتظار می رود پس از حداقل انجام دو دور مذاکره به اتمام برسد. 

به گفته کریمی پیش از این هم ایران و کشورهای اتحادیه اوراسیا توافق کرده بودند اجرای موافقت نامه تجارت ترجیحی فعلی تمدید شود. تفاهم نامه تمدید موافقتنامه تجارت ترجیحی هم اسفند سال گذشته به امضای 5 کشور اتحادیه اوراسیا و ایران رسیده و کشورها در حال طی مراحل تصویب این تمدید هستند. هیات دولت ایران نیز در خرداد سال جاری این تفاهم نامه را تمدید و تصویب کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ