کد خبر: ۱۹۲۵۲۹
۰:۱ - ۱۴۰۱/۵/۴

تولید شرکت های فولادی و سیمانی با بهبود تامین برق ۷۷ و ۳۳ درصد بیشتر شد
ایمیدرو مدعی شد:

تولید شرکت های فولادی و سیمانی با بهبود تامین برق ۷۷ و ۳۳ درصد بیشتر شد

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: مدیریت تامین برق موجب مدیریت بهتر تامین برق صنایع فولاد با رشد ۷۷ درصدی، سیمان با رشد ۳۳ درصدی و فلزات شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر صباغ در رابطه با بهبود وضع فولاد گفت: مدیریت تامین برق صنایع فولاد، مس، آلومینیم و سایر فلزات در سال جاری از طریق کارگروه مشترک وزارتخانه‌های صنعت و نیرو موجب مدیریت بهتر تامین برق صنایع فولاد، سیمان و فلزات شده باشد.

وی افزود: افزایش ۶.۹ درصدی مصرف برق فولاد همزمان با رشد ۴.۱ درصدی مصرف برق تولیدکنندگان سیمان و رشد ۱۸.۸ درصدی مصرف برق واحدهای فلزات اساسی از ابتدای سال جاری تا پایان تیر، حاکی از مدیریت مناسب تامین برق از سوی وزارتخانه های صنعت و نیرو است.

این مقام مسئول ادامه داد: تامین برق روزانه فولادسازان در محدوده ۳۱۰۰ مگاوات ‌ساعت بوده که نسبت به سال قبل ۷۷ درصد بیشتر است. این موضوع به معنی تولید بیشتر فولاد در فصل تابستان سال جاری است و لزوم تحریک صادرات را با توجه به رکود بازار داخلی به دولت گوشزد می کند.

صباغ توضیح داد: مصرف برق در حوزه‌های آلومینیوم، روی و مس در محدوده ۱۲۰۰ مگاوات ساعت است که حدود ۲۰ درصد بیشتر از سال قبل بوده و خبر خوبی برای تولیدکنندگان این حوزه است.

به گفته وی، مصرف برق تولیدکنندگان سیمان در چهار ماه ابتدایی سال جاری رشد ۴.۱ درصدی داشته و در حوزه سیمان بهبود تامین برق واحدهای سیمانی نسبت به سال قبل مشاهده شده‌ اما تامین برق روزانه فعلی صنایع سیمان در محدوده ۸۰۰ مگاوات ساعت است که رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال قبل داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ