کد خبر: ۱۹۲۵۴۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۴

برنامه وزارت صنعت در بورس کالا برای جلوگیری از گرانی ۳۵ درصدی روغن موتور
مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی وزارت صنعت مطرح کرد:

برنامه وزارت صنعت در بورس کالا برای جلوگیری از گرانی ۳۵ درصدی روغن موتور

مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلمیری وزارت صنعت با تایید اثر عرضه قطره‌چکانی روغن موتور بر گرانی ۳۵ درصدی از برنامه عرضه کلیه روغن های پایه در بورس کالا توسط بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن صفدری با تایید ادعای رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران مبنی بر اثر عرضه قطره‌چکانی روغن موتور توسط کارخانه‌ها بر گرانی ۳۵ درصدی قیمت‌ها در بازار به ایسنا گفت: متاسفانه تولیدکنندگان به‌رغم افزایش قانونی ۲۵ درصدی قیمت‌ها از هفتم خرداد، تمایلی به تولید ندارند و معتقدند برخی کالاها، حتی با این میزان افزایش همچنان در زیان است.

وی افزود: در سه ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ و ۲۷ درصد کاهش تولید و توزیع دیده می‌شود. بنابراین با تولید بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد روغن‌ موتور بازار توسط چهار شرکت اصلی، بازار دچار التهاب شد اما وزارت صنعت هیچ تصمیمی برای افزایش مجدد قیمت ندارد. برای مدیریت و ثبات بازار، برنامه تقویت تولیدکنندگان روغن‌موتور که در دسته بخش خصوصی‌ قرار دارند در دستور کار است.

صفدری ادامه داد: مقرر شده مصوبه‌ای از ستاد تنظیم بازار اخذ شود تا تمام روغن پایه‌ تولیدی که پایه تولید روغن موتور است در بورس عرضه شود تا شرکت‌ها بتوانند خرید را انجام داده و روغن مورد نیاز را از این محل تامین کنند. امید است راه‌اندازی و تقویت تولید در بخش خصوصی، منجر به کاهش التهاب بازار و قیمت‌ها شود.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۵/۴
0
0
پاسخ
قیمت لوب کات ماده اولیه روغن پایه توسط پالایشگاهها 57% گران شده و حاشیه سود ناخالص روغنهای موتور با افزایش 25% به نصف کاهش پیدا کرده آقای صفدری رسما اعلام کنید میخواهید این صنعت رو نابود کنید مانند صنایع شوینده نمیدانم چگونه باید این مسئولین را وادار کنیم پیامد تصمیمات خودشان را بپذیرند و بهای آنرا بپردازند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ