کد خبر: ۱۹۲۵۴۸
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۴

اصلاح سهم ۱۴.۵ درصدی از محل صادرات یا تحویل نفت و میعانات به پالایشگاه‌ها
وزارت نفت اعلام کرد:

اصلاح سهم ۱۴.۵ درصدی از محل صادرات یا تحویل نفت و میعانات به پالایشگاه‌ها

وزارت نفت از اصلاح سهم ۱۴.۵ درصدی از محل صادرات نفت یا تحویل نفت خام و میعانات به پالایشگاه‌ها به اندازه عملکرد از تولید در میدان‌های نفت و گاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ملی نفت در رابطه مالی قبلی با دولت از محل صادرات نفت یا تحویل نفت خام و میعانات به پالایشگاه‌های داخل ۱۴.۵ درصد سهم می‌برد که این درآمد خیلی شفاف نبود اما در رابطه مالی اصلاح‌شده به‌اندازه عملکردی که به تفکیک از تولید در میدان‌های نفت و گاز دارد، به ازای واحد تولید نفت و گاز از تولید هر میدان سهم خواهد برد.

بر اساس این گزارش، علاوه بر شفافیت در درآمدهای شرکت ملی نفت، رابطه مالی جدید با بازنمایی ابعاد پنهان درآمدی، بستر مناسب برای اصلاحات در رابطه مالی با دیگر شرکت‌ها و اصلاح ساختار کل بودجه در درون بدنه دولت را فراهم خواهد کرد. مجلس از سال ۹۸ تا سال جاری بصورت پیاپی در قانون بودجه، دولت و وزارت نفت را به اصلاح رابطه مالی مکلف می‌کرد که متأسفانه در دولت قبل انجام نشد.

همچنین اقدامات موردنیاز برای دائمی شدن رابطه مالی جدید با اصلاح آیین‌نامه اجرایی ماده یک قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ در حال پیگیری است.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ