کد خبر: ۱۹۲۵۹۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۵

برنامه سازمان استاندارد برای کیفیت خودروها / توقف خط تولید ۵ محصول

برنامه سازمان استاندارد برای کیفیت خودروها / توقف خط تولید ۵ محصول

رئیس سازمان استاندارد با اعلام برنامه هایی برای کیفیت خودروها، گفت: تاکنون خط تولید ۵ محصول متوقف شده و در صورت تکلیف قانونی باز هم اقدام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی اسلام‌پناه در حاشیه بازدید از رو‌یداد هم‌افزایی مدیریت ایران با ابراز امیدواری به ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل به دلیل اقدامات نظارتی سازمان استاندارد، گفت: سازمان از اردیبهشت که بسته ی حمایتی را از شرکت های هایتک تنظیم کرد از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بهره می برد.

وی افزود: عملکرد سازمان در ارتقا کیفیت خودرو های تولید شده در خصوص ارتقا کیفی، موضوعی است که نیاز به بیان ندارد و سلسه اقدامات کیفی در این خصوص رخ داده و همچنان ادامه هم دارد. تاکنون چهار پنج خودرو از مدار تولید خارج شده اند و امید است مصرف کننده نهایی و مردم هم طعم این افزایش کیفیت بخشی را بچشند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مصالح ساختمانی که تابع استاندارد اجباری هستند، سازمان هم به تولید و هم عرضه ی آن ورود می کند و با دستگاه های حاکمیتی هم صحبت شد تا در بحث انبوه سازی توجه ویژه به کیفیت و پایدار سازی و ایمن سازی شود و مصالح به طور جدی کنترل می‌شود.

اسلام‌پناه توضیح داد: اگر قانون به سازمان استاندارد تکلیف کند، سازمان نیز به قانون عمل کرده و برنامه‌ای برای حذف خودرو های دیگر در سال جاری ازچرخه ی تولید می‌ریزد. به عنوان مثال تا کنون پنج مدل خودرو از مدار تولید خارج شده اند.

وی گفت: قراردادی تحت عنوان پرداخت جریمه توسط شرکت های خودروسازی با سازمان استاندار در خصوص عدم تعهد به کیفیت محصولات تولید شده توسط شرکت ها اساسا وجود ندارد.

وی افزود: گواهی استاندارد خودرو ها که سابقا یک ساله و دو ساله بود و بنا برای کنترل کردن فرایند کیفی  یک ماهه لحاظ شد و اگر بشود این فرایند را کنترل کرد، سه ماهه انجام می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ